Toyota Mirai w wersji europejskiej

Toyota opublikowała obszerną galerię zdjęć modelu Mirai przygotowanego z myślą o rynkach Starego Kontynentu. Czego spodziewać się mogą europejscy klienci po pierwszym produkcyjnym aucie japońskiej firmy wyposażonym w ogniwa paliwowe?

Toyota Mirai
Toyota MiraiInformacja prasowa (moto)

Na pierwszy rzut oka wygląd "europejskiej" Mirai nie różni się od tej, która od kilku miesięcy oferowana jest na rodzimym rynku. Samochód wyróżnia się charakterystyczną osłoną chłodnicy w kształcie trapezu i dwoma, dużymi wlotami powietrza w przednim zderzaku płynnie przechodzącymi w ledowe światła do jazdy dziennej.

Mirai czerpie energię elektryczną z baterii ogniw paliwowych zasilanych wodorem. Technologia wywodzi się ze świata okrętów podwodnych o napędzie klasycznym. Ogniwa wytwarzają prąd elektryczny w wyniku reakcji chemicznej paliwa (wodoru) z tlenem, który w tym przypadku czerpany jest wprost z powietrza. Dzięki zastosowaniu specjalnych katalizatorów utlenianie wodoru zachodzi na zimno. Oprócz prądu elektrycznego jedynymi produktami ubocznymi takiej reakcji są ciepło i para wodna.

Zestaw ogniw paliwowych waży jedynie 56 kg i ma objętość zaledwie 37 dm³, dzięki czemu udało się go umieścić pod podłogą pojazdu, tak by nie ograniczał przestrzeni użytkowej nadwozia. Pod podłogą znalazły się także dwa zbiorniki wodoru (przedni mieszczący 60 l i tylny o pojemności 62,4 l) o wyjątkowej konstrukcji. Wykonane z wielowarstwowego kompozytu, wytrzymują ogromne ciśnienie 70 MPa. Tankowanie paliwa trwa około trzech minut.

Źródłem napędu Toyoty Mirai jest elektryczny silnik o mocy 155 KM poruszający koła przedniej osi. Auto w europejskiej specyfikacji przyspiesza do 100 km/h w 9,6 s i osiąga prędkość maksymalną 178 km/h.

Toyota Mirai

Toyota Mirai 
Toyota Mirai 
Toyota Mirai 
Toyota Mirai 
Toyota Mirai 
Toyota Mirai 
Toyota Mirai 
Toyota Mirai 
Toyota Mirai 
Toyota Mirai 

Na jednym tankowaniu Mirai pokonać może dystans do 483 km. Układ napędowy zachowuje sprawność w temperaturach nawet minus 30 stopni Celsjusza.

Toyota MiraiInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas