Toyota C-HR bogato wyposażona. Ceny
Rusza sprzedaż nowego crossovera Toyoty. To pierwszy model w historii oficjalnej sprzedaży samochodów w Polsce, który można zamówić przez internet za pośrednictwem dedykowanej strony. Cennik Toyoty C-HR z silnikiem 1.2 Turbo zaczyna się od wersji podstawowej w cenie 79 900 zł. Wersja napędzana najnowszym układem hybrydowym IV generacji będzie dostępna od 104 900 zł.
Oferta C-HR obejmuje cztery wersje wyposażenia: Active, Premium, Dynamic i Prestige oraz dwie wersje silnikowe: benzynowa jednostka 1,2 Turbo o mocy 116 KM z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów i hybrydowa IV generacji o mocy 122 KM z przekładnią E-CVT. Samochód z silnikiem 1,2 można wyposażyć w automatyczną skrzynię Multidrive S i napęd 4x4.
Model podstawowy Toyoty C-HR za 79 900 zł oferuje bogate wyposażenie. Standardem dla każdego egzemplarza stał się pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense. Obejmuje on układy: wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych (PD), ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC) oraz aktywny tempomat (ACC) i automatyczne światła drogowe (AHB).
W standardzie otrzymujemy również centralny zamek, elektrycznie sterowane wszystkie szyby i lusterka z podgrzewaniem, a także system audio, manualną klimatyzację i komputer pokładowy. Do tego wielofunkcyjną kierownicę z regulacją w dwóch płaszczyznach, antenę dachową typu Shark-Fin, lusterka z wbudowanymi kierunkowskazami i klamki lakierowane w kolorze nadwozia. Standardem są również sportowe fotele oraz tylny spoiler.
Limitowana edycja Prime
Na otwarcie sprzedaży dostępna jest limitowana, niezwykle bogato wyposażona edycja Prime wersji Dynamic i Prestige. W standardzie znajdziemy w niej światła w technologii Pure LED, co oznacza że całe oświetlenie zewnętrze samochodu - zarówno reflektory z automatyczną regulacją, lampy przeciwmgielne, lampy tylne, a nawet sekwencyjne kierunkowskazy - oparto w stu procentach na najnowocześniejszych diodach LED.
Edycję Prime wyposażono w najnowszej generacji system multimedialny Toyota Touch 2 z ukrytym za taflą szkła 8-calowym, dotykowym ekranem oraz kamerą cofania, a także zapewniający krystaliczną czystość dźwięku system Premium Audio JBL z 8-kanałowym wzmacniaczem, ośmioma głośnikami i subwooferem (pakiet PREMIUM AUDIO JBL). W standardzie znalazło się także elektryczne podgrzewanie kierownicy i uruchamianie samochodu przyciskiem w desce rozdzielczej.
Prime to również elementy stylistyczne - na zewnątrz metalizowany lakier, łączony z czarnym dachem w kolorze Black Star i chromowaną, ozdobną listwą z boku pojazdu, a wewnątrz, fotele pokryte perforowaną, naturalną i syntetyczną skórą, z elementami w kolorze Vision Violet, która w ramach oferty premierowej jest dodawana gratis (skórzane siedzenia o wartości 5900 zł).
Toyota C-HR w wersji Prime Dynamic wyposażona jest w najnowszą generację systemu automatycznego parkowania (SIPA) z przednimi i tylnymi czujnikami parkowania oraz system monitorowania martwego pola (BSM) w automatycznie składanych lusterkach oraz - bardzo efektywnie zwiększający bezpieczeństwo - system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu.
Wersję Prime Prestige zaopatrzono dodatkowo w nawigację Toyota Touch2 & Go z aplikacjami oraz bezpłatnym trzyletnim abonamentem aktualizacji.
Zamów Toyotę C-HR przez internet
Po raz pierwszy przedsprzedaż nowej Toyoty odbywa się nie tylko w sieci dilerskiej, ale również przez dedykowaną stronę internetową. Oficjalna sprzedaż modelu C-HR ma się rozpocząć w roku 2017, ale już dziś klienci mają możliwość składania przez internet zamówień, gwarantujących łatwą i szybką dostępność auta. By zarezerwować samochód, wystarczy wpłacić zaliczkę, otrzymując gwarancję, że jeśli zamówione w ten sposób do Polski auto nie będzie spełniać oczekiwań nabywcy - może zostać zwrócone, bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
Pierwszy taki crossover
Toyota C-HR tylko w niewielkim stopniu różni się od samochodów koncepcyjnych, którezaprezentowano na targach w Paryżu w 2014 roku i we Frankfurcie w roku 2015. Nadwozie łączy smukłą linię coupé z muskularną dolną częścią i wyrazistym przodem, wprowadzając do segmentu crossoverów nowy styl.
Nowa platforma TNGA (Toyota New Global Architecture) zapewniła projektantom dużą elastyczność w zakresie designu, napędów i dynamiki. Dzięki temu C-HR wnosi nową jakość i świeżość do mocno zunifikowanego segmentu crossoverów.
C-HR jest efektem globalnej współpracy między centrami projektowymi Toyoty na trzech kontynentach. Oryginalną stylistykę zewnętrzną opracowało kalifornijskie studio projektowe Calty Design Research.
Samochód jest pozycjonowany pomiędzy modelami Auris i RAV4. Oparty na platformie segmentu C crossover ma nadwozie o szerokości 1,79 m, długości 4,35 m i rozstawie osi 2,64 m - tylko 2 cm mniejszym, niż Toyota RAV4. Toyota C-HR jest jednym z największych crossoverów, pod względem wymiarów zewnętrznych zbliżonym do Nissana Qashqai czy Renault Kadjar. Ma przy tym duży bagażnik o pojemności typowej dla aut kompaktowych - 377 l to o 17 l więcej, niż w Toyocie Auris hatchback.
Nowy hybrydowy układ napędowy, który C-HR dzieli z nowym Priusem, zapewnia moc 122 KM. Jest przy tym lżejszy, bardziej efektywny i ma większą wydajność, niż jego poprzednik w Priusie 3. generacji. Sprawność cieplna silnika benzynowego została podniesiona do 40% - to rekordowo wysoka wydajność dla jednostki benzynowej.
Toyota C-HR jest też dostępna z nowym silnikiem 1,2 Turbo o mocy 116 KM (85 kW) i momencie obrotowym 185 Nm, który zadebiutował w modelu Auris. Silnik wykazuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,7 l/100 km oraz emisją spalin 128 g/km. Klienci będą mieli do wyboru 6-stopniową manualną skrzynię biegów lub bezstopniową przekładnię CVT, zaprojektowaną pod kątem szybkości reagowania. Skrzynia biegów CVT jest do nabycia w wersjach z napędem na przednią oś lub na 4 koła.Nadwozie zostało zaprojektowane według koncepcji stylistycznej Sensual Speed-Cross i nawiązuje do szlifowanego diamentu. Wyraźnie zarysowane nadkola podkreślają jego mocną, dynamiczną sylwetkę.
Przód samochodu w nowy sposób rozwija koncepcje stylistyczne Under Priority i Keen Look. Przesunięcie czarnych listew progowych w kierunku przedniego i tylnego koła oraz oś boczna, która przebiega od przodu do tyłu, podkreślają dynamiczną, "uniesioną" sylwetkę auta. Kolejnymi elementami nawiązującej do coupé stylistyki modelu C-HR są ukryte klamki tylnych drzwi, które zintegrowano ze słupkiem C, oraz wyraziście opływowa linia dachu, przechodząca z tyłu w duży strukturalny spoiler. W części tylnej ze smukłą kabiną zintegrowana jest klapa pojemnego bagażnika. Kabina kontrastuje tym samym z wyraźnie rozszerzającymi się błotnikami, nadającymi nowemu crossoverowi solidny i niezwykle mocny wygląd.
Wnętrze jest realizacją nowej koncepcji stylistycznej Sensual Tech, łączącej funkcjonalność nowoczesnych technologii z najwyższą jakością materiałów i inspirującym stylem. Projekt przestronnej kabiny jest skoncentrowany na komforcie kierowcy. C-HR będzie konkurował na rynku m.in. z crossoverami marek premium, dlatego Toyota postawiła na uzyskanie możliwie najwyższej jakości sensorycznej wnętrza. Aby zachować stylistyczną kontynuację wnętrza i karoserii, motyw diamentu został wykorzystany m.in. w wyglądzie przełączników, wewnętrznej strony drzwi, głośników JBL, a nawet podsufitki. O wysokiej jakości wykończenia decydują unikalne materiały, w tym gładka, luksusowa skóra Nappa, panele w kolorze Piano Black i satynowo-srebrne zdobienia. Odcień niebieskich podświetleń dobrano tak, by tworzyć harmonijną całość, nawet gdy odbija się od powierzchni w innym kolorze.
We wrześniu rozpoczyna się przedsprzedaż modelu. Oficjalna premiera będzie miała miejsce w styczniu 2017, ale pierwsze auta trafią do klientów którzy zamówią samochód w ofercie przedsprzedażowej przed końcem tego roku.