Taki jest nowy Citroen Berlingo

W dziesięć lat po debiucie drugiej generacji, na salonie w Genewie pojawi się zupełnie nowe wcielenie użytkowego Citroena Berlingo. Zaprojektowany od podstaw model doczekał się wielu istotnych zmian.

Samochód powstał w oparciu o modułową platformę EMP2. W stosunku do poprzednika auto odznacza się krótszym przednim zwisem i przesuniętą ku przodowi szybą czołową. Nowy Citroen Berlingo oferowany będzie w dwóch wersjach różniących się długością karoserii: M (4,40 m) i XL (4,75 m). W obu przypadkach dostępu do tylnej części kabiny broni dwoje, przesuwanych na boki, drzwi. Klienci będą mogli zamówić auto w wersji pięcio- lub siedmioosobowej.

Projekt przedniego pasa z dwupoziomowym układem reflektorów i okrągłym światłami przeciwmgłowymi wpisuje się w nowy język stylistyczny francuskiej marki. Ciekawym rozwiązaniem, które powinno dobrze sprawdzić się w samochodzie użytkowym, są szerokie listwy boczne systemu airbumps.

Reklama

Nowy Berlingo przekonywać ma wieloma przemyślanymi rozwiązaniami. Należą do nich m.in. niezależne tylne fotele o jednakowej wielkości, które można złożyć za pomocą przycisku umieszczonego w bagażniku. W połączeniu ze składanym przednim fotelem pasażera pozwala to uzyskać całkowicie płaską podłogę i zapakować do wnętrza przedmioty o długości  2,70 m (w przypadku nadwozia M) i aż 3,05 m (XL).

Już w krótszej odmianie bagażnik pomieścić może pakunki o objętości do 775 l (o 100 l więcej niż w poprzedniku). Szybki dostęp do kufra zapewnia otwierane okno tylnej klapy.

Lista opcji obejmować będzie aż 19 technologii wspomagających prowadzenie. Znajdziemy na niej m.in.: kolorowy wyświetlacz HUD, tempomat adaptacyjny z funkcją zatrzymania pojazdu, elektryczny hamulec postojowy, kamerę cofania, system Grip Control z funkcją Hill Assist Descent czy też system stabilizacji toru jazdy przyczepy.

Szczegółowe informacje dotyczące palety jednostek napędowych pozostają tajemnicą. Producent potwierdził jednak, że w cennikach pojawią się  np. nowy silnik BlueHDi 1,5 l, automatyczna skrzynia biegów o ośmiu przełożeniach oraz benzynowe jednostki PureTech 1,2 l.

Przypominamy, że druga generacja Berlingo znalazła już ponad 1,7 miliona nabywców. W sumie, od chwili wprowadzenia na rynek w 1996 roku, wyprodukowano ponad 3,3 miliona egzemplarzy tego modelu.

Nie jest tajemnicą, że Berlingo doczeka się rodzeństwa w postaci bliźniaczych modeli Peugeota (Partner) i Opla (Combo).

Nowy Citroen Berlingo w salonach pojawi się w drugiej połowie roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy