Taki będzie hyundai i40 sedan
Na rozpoczynającym się w przyszłym tygodniu salonie w Barcelonie Hyundai zaprezentuje oficjalnie swój najnowszy model - i40 sedan.
Przypomnijmy, że na marcowym salonie w Genewie zadebiutowało już i40 w wersji kombi.
Obie wersje nadwoziowe i40 zostały opracowane w europejskiej kwaterze głównym Hyundaia w niemieckim Russelsheim. Stylistycznie auto jest zaprojektowane wg filozofii "fluidic sculpture", tej samej, która determinowała wygląd innych nowych modeli Hyundaia: ix35 i ix20.
Rozstaw osi nowego sedana wynosi 2,77 m. Koreańczycy zapewniają, że pod względem ilości miejsca oferowanego pasażerom i40 znajdzie się w czołówce klasy.
Sedan mierzy 4 740 mm długości. Szerokość auta bez lusterek to 1 815 mm. Pojemność bagażnika wynosi 503 litry.
Hyundai i40 będzie dostępny z jednym z czterech silników. Zwolennicy jednostek wysokoprężnych będą mogli wybierać pomiędzy silnikiem 1.7 o mocy 115 KM, który z systemem Start&Stop ma zużywać średnio tylko 4,3 l oleju napędowego na 100 km, a jego mocniejszą wersją, dysponującą mocą 136 KM. Lepsze osiągi oferować będą silniki benzynowe. Słabszy z nich, wyposażony w bezpośredni wtrysk ma 1.6 l pojemności i moc 135 KM. Najmocniejsza jednostka dostępna w hyundai i40 to również wyposażony w bezpośredni wtrysk benzyny silnik o pojemności 2 litrów i mocy 177 KM. Maksymalny moment obrotowy generowany przez tę jednostkę wynosi 208 Nm.
Wszystkie silniki oferowane w nowym hyundaiu wyposażone będą w turbosprężarkę.
By przyciągnąć klientów, i40 będzie objęty programem gwarancyjnym o nazwie 5-Year Triple Care. Potrójna ochrona oznacza 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat opieki technicznej nad autem i 5 lat assistance. To może się przydać, bowiem i40 przyjdzie na rynku konkurować m.in. z takimi tuzami klasy średniej jak toyota avensis, ford mondeo czy volkswagen passat.
Nowy hyundai i40 w wersji kombi pojawi się w salonach jeszcze w maju. Na sedana trzeba będzie poczekać do lata.