Tak wygląda nowa Dacia Logan MCV. Ma jeden feler...
Rozpoczynający się dziś salon motoryzacyjny w Genewie obfituje w światowe premiery. Jedną z nich jest nowy pojazd rumuńskiej Dacii - Logan w wersji kombi, czyli MCV.
Samochód zbudowano w oparciu o nową generację rumuńskiego sedana. Pięcioosobowe nadwozie mierzy 4,49 m długości i oferuje możliwość przewozu ładunków o długości do 2,7 m. Pojemność bagażnika to 573 l.
Rumuńska firma postanowiła ułatwić klientom wybór jednostki napędowej. Samochód oferowany będzie z jednym silnikiem benzynowym (trzycylindrowy doładowany 1,2 l TCe o mocy 90 KM) i jednym wysokoprężnym (1,5 l DCi o mocy 90 KM). Ostatnia jednostka - jeśli wierzyć oficjalnym danym technicznym - zużywać ma średnio jedynie 3,8 l oleju napędowego na 100 km.
To dość niespodziewane posunięcie Francuzów. Dacię kupowały osoby szukające samochodu taniego, nieskomplikowanego, prostego w obsłudze, bezawaryjnego, który można łatwo zagazować. Po wycofaniu z oferty konwencjonalnych, wolnossących czterocylindrowych silników benzynowych Logan MCV traci wiele z tych atutów.
Na liście standardowego wyposażenia auta znalazły się m.in. cztery poduszki powietrzne, system ESP, wspomaganie kierownicy i system isofix. Wśród opcji znajdziemy m.in. nawigacja satelitarna, tempomat z ogranicznikiem prędkości, system multimedialny czy czujniki cofania.
Nowy Logan MCV pojawi się w sprzedaży w czerwcu. Ceny auta nie są jeszcze znane.