Tak wygląda najszybsza mazda MX-5 w historii
W Lipsku rozpoczął się salon motoryzacyjny. Impreza nie cieszy się takim prestiżem, jak inne europejskie targi, ale nie może na niej zabraknąć żadnego z czołowych producentów.
Jedną z motoryzacyjnych gwiazd AMI 2012 jest prototyp najpopularniejszego roadstera wszech czasów - mazdy MX-5 - o nazwie yusho.
Na pierwszy rzut oka auto niewiele różni się od innych MX-5. Fan marki zauważy jednak inny tylny spojler i wykonany z karbonu dyfuzor. To, co najlepsze, kryje się jednak pod maską. Yusho - z japońskiego "zwycięstwo" - wyposażona jest w czterocylindrowy, dwulitrowy silnik o mocy 241 KM i maksymalnym momencie obrotowym 274 Nm. To znacznie więcej niż 160 KM, jakie oferuje standardowa jednostka napędowa MX-5. Przygotowana z myślą o salonie w Lipsku odmiana jest najmocniejszą fabryczną "miatą" w historii.
By wygenerować większą moc, jednostka napędowa wyposażona została w przeprojektowaną głowicę z większymi zaworami wylotowymi. Silnik uzbrojono też w kompresor, intercooler i kute tłoki produkcji Coswortha. Inny jest również układ wydechowy z centralnie umieszczonymi, podwójnymi końcówkami.
Napęd przekazywany jest na koła tylnej osi za pomocą ręcznej, sześciostopniowej skrzyni biegów i sportowego sprzęgła. W zawieszeniu zastosowano większe stabilizatory i sportowe amortyzatory produkcji Bilstein'a.
Niestety, samochód najprawdopodobniej pozostanie w fazie prototypu. Japońska marka - przynajmniej na razie - nie bierze pod uwagę uruchomienia produkcji. Niewykluczone jednak, że Mazda zmieni zdanie, jeśli pojazd spotka się z ciepłym przyjęciem odwiedzających salon w Lipsku.