Subaru z "polskim" silnikiem

Fuji Heavy Industries Ltd. - firma działająca w branży transportowej i lotniczej, a także producent samochodów marki Subaru, ogłosiła, że na nadchodzącym salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem (IAA 2003; 11-21 września) zaprezentuje nowy model kierowany na europejski rynek - Subaru G3X Justy.

Auto z napędem na wszystkie koła AWD (all-wheel drive) zadebiutuje w dwóch wersjach silnikowych: 1.3 oraz 1.5 DOHC, a wersja z napędem na przednie koła wyposażona będzie w jednostkę wysokoprężną o pojemności 1,3-litra. Nowe G3X Justy prezentuje dynamiczną sylwetkę, a dzięki prześwitowi podwozia 170 mm zapewnia dobre właściwości podczas jazdy zarówno po drogach, jak i bezdrożach.

Do sprzedaży G3X trafi bezpośrednio po frankfurckich targach, a jego produkcją zajmą się węgierskie zakłady Suzuki Motor Corporation, które od 1995 roku produkowały wcześniejszą generację Justy.

Reklama

Co ciekawe wspomniany silnik wysokoprężny o pojemności 1,3 litra dostarczany będzie przez FIAT-GM Powertrain, czyli firmę będącą wspólną inicjatywą dwóch koncernów samochodowych zajmującą się produkcją silników w Bielsku-Białej. Ten sam napęd w ofercie Fiata oznaczony jest nazwą 1.3 Multijet, natomiast w gamie aut Opla dostępny jest pod symbolem 1.3 CDTI.

Innymi premierowymi pojazdami tegorocznego IAA we Frankfurcie nad Menem będą m.in. takie auta jak: nowy Opel AstraVolkswagen Golf piątej generacji oraz BMW serii 6, Hyundai Elantra, Maserati Quattroporte, BMW X3, BMW X5, Opel Vectra kombi, Mercedes Viano, smart forfour, Nissan Dunehawk, Mazda Kusabi i Mazda3, Daewoo Lacetti 5-d hatchback, Mitsubishi "i", Saab 9-3 Sport-Hatch, Seat Altea, Ford Visos oraz VW Polo w wersji sedan i "Fun".

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy