Subaru z dieslem typu boxer!

Silniki typu boxer to tradycja Subaru. Ale boxer diesel?

To światowa nowość w samochodach osobowych. W okolicach hiszpańskiej Malagi jako pierwsi polscy dziennikarze poznajemy subaru w wersjach wysokoprężnych.

Reklama

Przeciwsobny układ cylindrów ma wiele zalet. Jednostka napędowa ma bardzo zwartą konstrukcję, a jej środek ciężkości jest nisko, co zapewnia lepsze właściwości jezdne.

Silników boxer używał swego czasu Volkswagen (chłodzony powietrzem silnik w garbusie i transporterze) oraz Alfa Romeo (m.in. w 33 i 145). Współcześnie Subaru jest jedynym producentem stosującym w swoich autach wyłącznie "boxera". Jeszcze tylko Porsche ma taki silnik w swojej ofercie, ale nie we wszystkich modelach.

Japońska firma pozostaje wierna tradycji stosowania wyłącznie silników tego typu. Wprowadza właśnie do swojej oferty silnik... wysokoprężny.

Jest to pierwsza na świecie jednostka Diesla o przeciwsobnym układzie cylindrów zastosowana w samochodach osobowych.

150-konny dwulitrowy silnik Diesla (208 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,7 sek.) w układzie boxer montowany będzie na razie tylko w modelach legacy i outback. Subaru chce uczynić jednak z niego jedną z głównych jednostek napędowych na rynku europejskim, dlatego też w przyszłości silnik ten dostępny będzie również w innych modelach.

Dowiedz się więcej na temat: silnik

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje