Subaru Viziv. Takie będą nowe modele?
Wygląda na to, że Subaru wyciągnęło właściwą lekcję z modelu Tribeca, który brzydotą konkurować mógł właściwie wyłącznie z Ssang Yongiem Rodius.

Na salonie w Genewie Japońska marka zaprezentowała koncepcyjny model o nazwie Viziv. Czteromiejscowy crossover zdradza, w jakim kierunku stylistycznym podążać będą przyszłe modele Subaru.
Mieszczące czterech pasażerów trzydrzwiowe nadwozie wpisuje się w segment aut kompaktowych. Samochód mierzy 4,32 m długości, 1,9 m szerokości i 1,51 m wysokości. Rozstaw osi to 2,64 m. W oczy rzucają się zachodzące głęboko na nadkola przednie reflektory, charakterystyczny dla Subaru trapezoidalny grill i wyraźnie nakreślone, "muskularne", nadkola. Wrażenie robią też ogromne koła w rozmiarze 20 cali.
Zgodnie z tradycją marki Viziv ma napęd na cztery koła. Zrezygnowano jednak z klasycznego wału biegnącego pod podłogą - przy tylnych kołach zamontowano dwa elektryczne silniki trakcyjne czerpiące energię z baterii litowo-jonowych. Głównym źródłem mocy jest jednak zamontowany pod maską, wysokoprężny diesel w układzie boxer współpracujący z bezstopniową, automatyczną skrzynią biegów CVT. Jednostka nie tylko napędza przednie koła, ale pełni też funkcję generatora prądu dla silników elektrycznych.

Co sądzicie o nowym projekcie japońskiej marki?
