Sonata po raz 5.
W Seulu odbyła się koreańska premiera najnowszej generacji Hyundaia Sonaty. Pojazd noszący nazwę kodową NF zastąpi dotychczas produkowaną wersję EF.
Prace nad piątą wersją Sonaty trwały 46 miesięcy i pochłonęły 250 milionów dolarów. Ich efektem jest samochód, który rywalizować ma z Toyotą Camry i Hondą Accord.
Nowa Sonata urosła. Ma 4800 mm długości, 1830 mm szerokości i 1475 wysokości. Rozstaw osi wynosi 2730 mm, to jest o 30 mm więcej niż w obecnym modelu.
Samochód będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi. Podstawowa wersja wyposażona będzie w jednostkę 2-litrową o mocy maksymalnej 144 KM. Mocniejszy silnik ma pojemność 2.4 l i moc 166 KM.
Obie jednostki napędowe pochodzą z firmy Global Engine Alliance LLC, spółki joint-venture, w którym udziały mają DaimlerChrysler, Mitsubishi i Hyundai. Silniki posiadają system zmiennych faz rozrządu, a ich bloki wykonane zostały z aluminium.
Światowa premiera nowej Sonaty odbędzie się na salonie samochodowym w Paryżu.
Copyright ©