Skoda Kodiaq RS – SUV ze sportowym charakterem

Kodiaq RS to pierwszy w historii marki Skoda SUV o sportowym zacięciu. Debiutujący na paryskim salonie samochodowym model, wnosi wiele nowości, w tym między innymi przestylizowane logo serii RS - Czesi tym razem postawili wyłącznie na wyrazistą czerwień.

Skoda Kodiaq RS
Skoda Kodiaq RSINTERIA.PL

Prezentacja odmiany RS to również znakomita okazja do implementacji nowoczesnych technologii do Kodiaqa. Zatem w usportowionej wersji pojawią się wirtualne zegary, z możliwością personalizacji wyświetlanych informacji. Wybierając profil jazdy, będziemy mogli zdecydować się na tryb RS z mocnymi akcentami sportowymi.

Wynikiem intensywnych testów, między innymi na Północnej Pętli toru Nuerburging, są świetnie wyprofilowane fotele, z przelotkami na wyczynowe, szelkowe pasy bezpieczeństwa. Równie pozytywne wrażenie robi sportowa kierownica, spłaszczona u dołu - gruby wieniec dobrze leży w dłoniach, a przeszycia wykonane czerwoną nicią (również na fotelach i boczkach drzwiowych) potęgują sportowe wrażenia.

Tylko dla modelu RS przeznaczono nowy kolor, znany choćby ze sportowej Octavii, racing blue. Każdy Kodiaq RS opuszczać będzie fabrykę na 20-calowych kołach. Czescy styliści przeprojektowali przedni zderzak, a na tylnym umieścili światło odblaskowe biegnące przez całą szerokość auta.

Skoda Kodiaq RSINTERIA.PL

Znane od lat czerwono-zielone logo RS, w najnowszym wydaniu będzie wyłącznie czerwone, podobnie jak zaciski tarczowych hamulców, które będą miały całkiem dużo pracy, aby zatrzymać rozpędzonego Kodiaqa.

Skoda Kodiaq RS na pierwszych zdjęciach

.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL

Pod maską znalazł się dwulitrowy diesel, z dwiema turbinami. Taki układ zaowocował mocą na poziomie 240 koni mechanicznych. Kodiaq RS będzie zatem najmocniejszą Skodą z jednostką wysokoprężną, jaka kiedykolwiek pojawiła się na rynku. Seryjny siedmiobiegowy automat przenosić będzie 500 Nm momentu obrotowego na dwie osie, a adaptacyjne zawieszenie zadba o dobry kontakt kół z podłożem.

Skoda Kodiaq RSINTERIA.PL

Również po raz pierwszy w historii marki, użyto  układ Dynamic Sound Boost, który odpowiada za generowanie odpowiednich dźwięków z układu wydechowego, pasujących do sportowego charakteru RSa.

Skoda Kodiaq RS - dźwięk wydechu 

Więcej szczegółów poznamy już dzisiaj, kiedy to na salonie samochodowym w Paryżu zadebiutuje Kodiaq RS .

MW

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas