Shelby GT350R Mustang z najmocniejszym V8 w historii

​Na salonie w Deroit Ford przyciąga widzów nie tylko modelem GT. Równie dużym zainteresowaniem cieszy się Mustang w wersji Shelby GT350R.

Samochód został poddany kompleksowej przebudowie i przypomina raczej wyczynowy pojazd z homologacją drogową niż klasyczne auto sportowe.

Inżynierowie zajęli się oczywiście jednostką napędową. W aucie zastosowano najmocniejszy wolnossący silnik V8 w historii Forda. Jednostka ma 5,2 l pojemności i generuje nie mniej niż 500 KM mocy i 542 Nm momentu obrotowego (tak to ujął sam producent). W silniku zastosowano m.in. płaski wał korbowy (rozwiązanie typowe dla silników wyczynowych, pozwala szybciej nabierać obrotów) oraz dodatkową chłodnicę oleju.

Reklama

Całkowicie przebudowano zawieszenie, zastosowano aktywne amortyzatory MagneRide, zawieszenie obniżono, zmieniono sprężyny i stabilizatory. Moment obrotowy trafia na koła tylnej osi. Za odpowiednią trakcję odpowiada dyferencjał o ograniczonym poślizgu typu torsen.

Bezkompromisowo postąpiono w zakresie obniżania masy. Z auta usunięto tylną kanapę, układ klimatyzacji czy system grający z nawigacją i 8-calowym ekranem. Elementy te będzie można jednak zamówić w opcjonalnym pakiecie Electronics Package. Ponadto z układu wydechowego usunięto jeden z tłumików oraz zastosowano 19-calowego felgi z włókna węglowego.

Całość zmian uzupełniły modyfikacje stylistyczne, których celem było poprawienie docisku aerodynamicznego. Pojawiły się nowy spojler tylny, przedni spliter, dodatkowe wloty powietrza chłodzącego, nakładki na progi i dyfuzor.

Shelby GT350R będzie produkowany w limitowanej serii i sprzedawany w USA i Kanadzie. Pierwsze samochody trafią do klientów w tym roku, cena nie została jeszcze ustalona.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ford Mustang
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy