Seat Ateca oficjalnie. Wiemy już niemal wszystko!
Po wycieku zdjęć modelu produkcyjnego Seat zdecydował się opublikować oficjalne informacje o pierwszym w historii marki suvie. Auto o nazwie Seat Ateca zadebiutować ma na macowym salonie motoryzacyjnym w Genewie.
Bazą do stworzenia nowego pojazdu była rzecz jasna modułowa platforma MQB koncernu Volkswagena. Oznacza to, że samochód wyposażony będzie w umieszczane poprzecznie z przodu jednostki napędowe i - standardowo - napędzany na koła przedniej osi.
Karoseria mierzy 4,6 m długości. Ateca może pochwalić bagażnikiem o objętości 510 l. W modelach wyposażonych w - opcjonalny - napęd 4x4 jego pojemność spada do 458 l.
Wnętrze - jak już informowaliśmy - w znacznym stopniu bazuje na kompaktowym Leonie. Z tego modelu, metodą "kopiuj, wklej", przeniesiona została np. kompletna deska rozdzielcza. Jej centralnym elementem jest 8-calowy dotykowy wyświetlacz systemu rozrywki.
Zgodnie z obecna polityką niemieckiego koncernu wszystkie jednostki napędowe wyposażone są w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Paletę silników otwiera nowy, trzycylindrowy 1,0 l TSI o pojemności zaledwie 1,0 l. Jednostka legitymuje się mocą 115 KM i - przynajmniej w cyklu pomiarowym - zużywa średnio 5,3 l benzyny na 100 km. Wyżej w hierarchii stoi 1,4 l TSI rozwijający 150 KM wyposażony w system dezaktywacji cylindrów ACT. W jego przypadku średnie spalanie to - zdaniem Seata - 6,2 l.
Dla zwolenników jednostek o zapłonie samoczynnym przygotowano silniki 1,6 l TDI i 2,0 l TDI. Najmniejszy rozwija 115 KM. Motor 2,0 l TDI oferowany będzie w dwóch wariantach mocy: 150 KM i 190 KM.
Seat Ateca
W układzie przeniesienia napędu znajdziemy ręczne lub zautomatyzowane, dwusprzęgłowe skrzynie biegów. Opcjonalni klienci będą się też mogli zdecydować na napęd 4x4 realizowany za pomocą systemu Haldex.
Na listę wyposażenia opcjonalnego trafi m.in. system Drive Mode Select pozwalający kierowcy na wybór trybów jazdy (zmienia m.in. czułość układu kierowniczego i reakcję na gaz). Zupełną nowością w Seacie jest również system o nazwie Traffic Jam Assist, który wspiera kierowcę w korkach. Działa on na zasadzie zbliżonej do aktywnego tempomatu utrzymując stałą odległość od poprzedzającego pojazdu. Potrafi on jednak nie tylko zatrzymać samochód w razie potrzeby, ale też ruszać i kierować autem, co oznacza, że kierowca - w korku - może się w pełni zrelaksować.
Oficjalna premiera Seata Ateca zaplanowana została na pierwsze dni marca, gdy rozpocznie się międzynarodowy salon motoryzacyjny w Genewie.