Niemiecka firma zaprezentowała właśnie odświeżony model RS6. Dotychczas samochód ten był oferowany tylko jako avant, czyli kombi. Teraz będzie można go kupić również w wersji sedan.
Pod maską bez zmian. Źródłem napędu jest pięciolitrowy silnik V10, który dzięki podwójnemu doładowaniu dysponuje mocą 580 KM i momentem 650 Nm, który dostępny jest od 1500 do 6250 obr/min! Jednostka ta posiada tzw. suchą miskę olejową oraz bezpośredni wtrysk benzyny.
Napęd przekazywany jest za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni typu tiptronic, która zmienia biegi w 0.1 s. Przekładnia ta może pracować zarówno w trybie automatycznym, jak i ręcznym. W tym drugim przypadku kierowca zmienia przełożenia sekwencyjnie łopatkami przy kierownicy.
Nowe RS6 waży 1920 kg, co oznacza, że na 1 KM przypada tylko 3.4 kg. Dzięki temu samochód przyspiesza do 100 km/h w 4.5 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h, ale opcjonalnie fabryka może podnieść odcięcie zapłonu do 280 km/h.
Samochód wyposażono w aktywne zawieszenie DRC (Dynamic Ride Control). Poza tym, że np. redukuje ono przechyły na zakrętach, umożliwia wybranie trzech trybów pracy: sport, dynamic i comfort. Z kolei ESP zostało tak zaprogramowane, by interweniować w ostateczności, nie wtrącając się zbytnio w poczynania kierowcy. Ponadto system można całkowicie wyłączyć.
Nowe RS6 posadzono na 19-calowych kołach z oponami 255/40. Za hamowanie odpowiadają sześciotłoczkowe przednie zaciski i tarcze o średnicy 390 mm. Z kolei z tyłu zastosowano zacisk z tarczą 365 mm. Opcjonalnie dostępne są koła 20-calowe, które umożliwiają zamówienie tarcz ceramicznych o średnicy 420 (z przodu) i 356 (z tyłu) mm. Ważą one w sumie tylko 12.2 kg, czyli mniej niż sumarycznie mniejsze tarcze stalowe.
Audi RS6 trafi na rynek w październiku. Niemieckie ceny tego samochodu będą zaczynały się od 105 550 euro.