RS6 również sedan

Mamy dobrą wiadomość dla fanów Audi.

Niemiecka firma zaprezentowała właśnie odświeżony model RS6. Dotychczas samochód ten był oferowany tylko jako avant, czyli kombi. Teraz będzie można go kupić również w wersji sedan.

Reklama

Pod maską bez zmian. Źródłem napędu jest pięciolitrowy silnik V10, który dzięki podwójnemu doładowaniu dysponuje mocą 580 KM i momentem 650 Nm, który dostępny jest od 1500 do 6250 obr/min! Jednostka ta posiada tzw. suchą miskę olejową oraz bezpośredni wtrysk benzyny.

Napęd przekazywany jest za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni typu tiptronic, która zmienia biegi w 0.1 s. Przekładnia ta może pracować zarówno w trybie automatycznym, jak i ręcznym. W tym drugim przypadku kierowca zmienia przełożenia sekwencyjnie łopatkami przy kierownicy.

Nowe RS6 waży 1920 kg, co oznacza, że na 1 KM przypada tylko 3.4 kg. Dzięki temu samochód przyspiesza do 100 km/h w 4.5 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h, ale opcjonalnie fabryka może podnieść odcięcie zapłonu do 280 km/h.

Samochód wyposażono w aktywne zawieszenie DRC (Dynamic Ride Control). Poza tym, że np. redukuje ono przechyły na zakrętach, umożliwia wybranie trzech trybów pracy: sport, dynamic i comfort. Z kolei ESP zostało tak zaprogramowane, by interweniować w ostateczności, nie wtrącając się zbytnio w poczynania kierowcy. Ponadto system można całkowicie wyłączyć.

Nowe RS6 posadzono na 19-calowych kołach z oponami 255/40. Za hamowanie odpowiadają sześciotłoczkowe przednie zaciski i tarcze o średnicy 390 mm. Z kolei z tyłu zastosowano zacisk z tarczą 365 mm. Opcjonalnie dostępne są koła 20-calowe, które umożliwiają zamówienie tarcz ceramicznych o średnicy 420 (z przodu) i 356 (z tyłu) mm. Ważą one w sumie tylko 12.2 kg, czyli mniej niż sumarycznie mniejsze tarcze stalowe.

Audi RS6 trafi na rynek w październiku. Niemieckie ceny tego samochodu będą zaczynały się od 105 550 euro.

Dowiedz się więcej na temat: wiadomość | Audi

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje