Renault odpowiada INTERIA.PL. Pytaliśmy o nowe clio

Uczestniczyliśmy w internetowym czacie, podczas którego wiceprezesi Renault Group: Laurens van den Acken i Jerome Stoll, oraz wysokiej rangi menedżerowie z tego koncernu odpowiedzialni za segment A i B: Benoit Bochard i Ali Kassia, odpowiadali na pytania dziennikarzy z całego świata, związane z nowym renault clio.

My zapytaliśmy m.in. o oczekiwania, jakie kierownictwo francuskiej firmy wiąże z tym modelem. "Są one bardzo duże - odpowiedział Jerome Stoll. - Ten samochód będzie kamieniem milowym w odbudowie wizerunki marki. Jest bardzo atrakcyjny i szczególnie powinien wzbudzić zainteresowanie wśród młodych ludzi". Wiceprezes Renault Group nie podał żadnych liczb, które konkretyzowałyby te oczekiwania. Stwierdził jedynie, że nowe clio ma pozwolić odzyskać dla marki Renault drugie miejsce w Europie.

Interesowało nas również, czy clio IV będzie pojazdem "globalnym", sprzedawanym na całym świecie, czy raczej jest przeznaczone głównie na rynki europejskie. W odpowiedzi dowiedzieliśmy się, że rzeczywiście priorytetem jest Europa i basen Morza Śródziemnego, ale nowe clio będzie dostępne ogółem w 100 krajach.

A oto inne, ciekawsze informacje przekazane podczas czatu...

Reklama

* Nowe clio będzie produkowane w Turcji (Bursa) i Francji (Flins i Dieppe).

* Nadwoziową gamę renault clio IV ma tworzyć hatchback oraz kombi i sedan, które zostaną zaprezentowane nieco później. Nie jest przewidywane natomiast wprowadzenie wersji trzydrzwiowej ani opartego na clio IV SUV-a (w ofercie Renault pojawi się natomiast zupełnie nowy crossover segmentu B). Nie będzie również hybrydy - funkcję samochodu ultraoszczędnego pod względem zużycia paliwa ma pełnić diesel z systemem start&stop.

* RS, sportowa wersja clio IV, zostanie zaprezentowana we wrześniu, podczas salonu samochodowego w Paryżu; niewykluczone, że odmiana ta otrzyma niektóre elementy z modelu Gordini, słynnej marki wskrzeszonej niedawno przez Renault.

* Na niektórych rynkach obok clio IV będzie oferowane również clio III.

* We Francji i Włoszech zamówienia na nowe clio będą przyjmowane od 16 lipca. Wtedy też poznamy ceny (francuskie i włoskie) tego samochodu. Mają one być porównywalne z cenami clio III. W innych krajach europejskich sprzedaż clio IV rozpocznie się "w ciągu tego lata".

* Przewidziany dla clio IV system R-link, który pozwala m.in. łączyć się z Internetem, odtwarzać filmy i muzykę, pełni funkcję zestawu głośnomówiącego, ma porty USB i jack, a siedmiocalowy ekran może przekazywać obraz z opcjonalnej kamery cofania, nie ma nic wspólnego z systemem Media Nav z dacii lodgy. Bazą dla R-link jest znany ze smartfonów system Android.

Ciekawostką jest związana z R-link aplikacja, pozwalająca symulować dźwięk silnika. Niestety, przedstawiciele Renault nie odpowiedzieli wprost na pytanie jednego z dziennikarzy, który dociekał, czy będzie można sztucznie przekształcić odgłos pracy silnika dCi w dźwięk silnika... V12.

* Nabywca clio IV będzie miał do wyboru trzy rozmiary kół: 15, 16 i 17 cali.

* Zawieszenie clio IV, w porównaniu z dotychczasową wersją tego samochodu, zostało obniżone o 10 mm. Całe auto jest o 45 mm niższe, a zakres pionowej regulacji fotela kierowcy wynosi 70 mm. Oznacza to, że kierowca "czwórki" będzie zajmował niższą pozycję niż w "trójce".

* Samochody z najmocniejszymi silnikami benzynowymi, TCE 120, będą sprzedawane wyłącznie z dwusprzęgłową (automatyczną) skrzynią biegów EDC. Ta sama skrzynia będzie również dostępna z dieslem dCi 90.

* Nie ma obawy "kanibalizacji" między clio IV a sandero. Renault jest bardziej "łacińskie", odwołuje się do zmysłów, tymczasem dacia bardziej "niemiecka", adresowana do użytkowników szczególnie ceniących funkcjonalność samochodu.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy