Range Rover SVAutobiography w Los Angeles
Fani motoryzacji odliczają już godziny dzielące nas od rozpoczęcia salonu w Los Angeles. Nie dotyczy to wyłącznie zwolenników amerykańskich pojazdów.
Za oceanem zadebiutuje m.in. odświeżony Land Rover Range Rover w najbardziej ekskluzywnej wersji Range Rover SVAutobiography.
W ubiegłym miesiącu Range Rover doczekał się subtelnej kuracji odmładzającej. Większość zmian dotyczyła konfiguracji wnętrza. W kabinie pojawił się m.in. system Touch Pro Duo Infotainmet, który składa się z dwóch dotykowych, 10-calowych ekranów na konsoli środkowej.
Na jakie nowości liczyć mogą nabywcy topowej odmiany?
Subtelne zmiany stylistyczne obejmują kratkę wlotu powietrza do chłodnicy "Graphite Atlas" z chromowanymi wstawkami oraz przeprojektowany tylny zderzak, który otrzymał zintegrowane końcówki wydechu.
To co najważniejsze, kryje się jednak we wnętrzu. Zgodnie z tradycją znajdziemy w nim: prawdziwą pikowaną skórę, drewno i polerowane aluminium. Samochód oferowany będzie wyłącznie w odmianie z przedłużonym rozstawem osi. Oznacza to, że pasażerowie niezależnych tylnych foteli mają do dyspozycji aż 1,2 m przestrzeni na nogi! Same fotele, pochylone pod katem 40 stopni do tyłu, wzorowane są na tych, wykorzystywanych w samolotowej klasie biznes. Wbudowane w konsolę środkową stoliczki rozkładają się elektrycznie. Z pomącą elektrycznie sterowanych siłowników można też zamknąć tylne drzwi. Dzięki temu pasażerowie nie muszą wychylać się z pojazdu.
Moc topowego, doładowanego, silnika benzynowego V8 - najmocniejszego jak dotąd w historii Range Rovera - sięga obecnie 565 KM, zapewniając przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy. Oprócz niego wersję SVAutobiography będzie też można zamówić z wysokoprężnym 4,4 l V8 o mocy 339 KM lub jako hybrydę (odmiana P400e PHEV oferująca łącznie 404 KM).
Najtańsza odmiana wysokoprężna wyceniona została na 167 850 funtów. Hybryda to wydatek co najmniej 168 015 funtów. Ceny modelu V8 S/C SVAutobiography LWB startują z pułapu 177 030 funtów.