Przykład nowego Rolls-Royce'a
Przykład nowego Rolls-Royce'a - Phantoma - potwierdza znany już fakt, iż producenci samochodów podczas opracowywania swych topowych modeli klasy wyższej lub luksusowej sięgają niemal wyłącznie po innowacyjną technikę oświetleniową "Made by Hella". Po Ferrari Enzo, Porsche 911 Turbo, Lamborghini Murciélago, BMW 7, Audi A8 i Maybachu teraz także skonstruowana pod okiem BMW nowa brytyjska superlimuzyna wyposażona będzie w najwydajniejsze obecnie na świecie światła w technice biksenonowej.
Okrągły moduł projektorowy umieszczony jest we wnętrzu prostokątnej lampy zintegrowanej, obejmującej także światło pozycyjne i kierunkowskaz.
Światło ksenonowe jest rzucane na szosę poprzez asferyczną szklaną soczewkę o średnicy 70 mm -precyzyjnie i bezodbłyskowo. Ruchoma przesłona odpowiada za właściwy rozkład światła: w pozycji uniesionej wytwarza przepisową granicę światła i mroku dla światła mijania, zaś gdy jest opuszczona, otwiera drogę dla strumienia dalekosiężnego. W porównaniu z lampami halogenowymi reflektory ksenonowe oddają kierowcy do dyspozycji ponad dwukrotnie więcej światła przy poborze energii niższym o co najmniej jedną trzecią. Dzięki bardzo precyzyjnej technice projektorowej nawierzchnia drogi jest oświetlona bardzo szeroko i jasno. Niezwykle szeroki, intensywny strumień światła drogowego zapewnia wyższe bezpieczeństwo na pustej drodze, a barwa światła po przełączeniu świateł z drogowych na mijania i odwrotnie pozostaje niezmieniona.
Zastosowany tu moduł biksenonowy drugiej generacji z jeszcze bardziej usprawnionym rozkładem światła połączony jest z elektronicznym sterownikiem czwartej generacji. W związku z wysokimi wymaganiami w tej konstrukcji wyjątkowo dużą wagę przyłożono do elektromagnetycznej izolacji przeciwzakłóceniowej. Do systemu biksenonowego należy także układ dynamicznej regulacji poziomowania reflektorów, który kompensuje ruchy auta względem podłoża - nawet te związane z przyśpieszaniem lub hamowaniem - w ciągu milisekund, a także układ oczyszczania szyb lamp.
Prostokątne lampy zespolone poza okrągłymi modułami biksenonowymi obejmują także funkcje świateł pozycyjnych i kierunkowskazów. Designerzy dołożyli starań, by w trybie wyłączonego oświetlenia cała lampa miała jak najbardziej "brylantowy" wygląd. Funkcję światła pozycyjnego realizuje się dzięki elementowi optycznemu otaczającemu żarówkę typu P21/5, rozdzielającemu światło na odbłyśnik pokrywany parami srebrzanki.
Światło kierunkowskazów to zespół Silver Vision o wyglądzie diademu, który - gdy nie jest włączony - opalizuje lekko złotawą barwą i dodatkowo podkreśla szlachetność całej lampy zespolonej.
Poza oświetleniem przedniego pasa, wytwarzanym w fabryce 2 w Lippstadt, Hella dostarcza dla Phantoma różne światła kokpitowe (produkowane w Hella Innenleuchten-Systeme GmbH w Wembach w Szwarcwaldzie).