Porsche 911 Speedster. Ceny aut z limitowanej serii

269 274 euro. Tyle zapłacić trzeba będzie w Niemczech za jeden z 1948 egzemplarzy Porsche 911 Speedster. Producent deklaruje, że sprzedaż limitowanego modelu rozpocznie się "niezwłocznie".

Porsche 911 Speedster zadebiutowało na ubiegłorocznej imprezie "70 lat samochodów sportowych Porsche w Zuffenhausen". Auto można też było podziwiać na Festiwalu Prędkości w Goodwood czy salonie w Paryżu.

Bazą dla zbudowania modelu był typoszereg 991. Z modelu 911 R zapożyczono kompozytową maskę i tylne skrzydło. W kształcie przodu znajdziemy wiele nawiązań do GT3, chociaż takie elementy, jak np. spoiler, zaprojektowano od podstaw. Speedster jest pierwszym modelem niemieckiej marki oferowanym z pakietem Heritage Design, który - przy okazji odwoływania się do tradycji - gwarantować ma jeszcze szerszy zakres personalizacji auta.

Reklama

W dwumiejscowej kabinie znajdziemy charakterystyczne, wykonane z kompozytów, sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Ich środkowa część wykończona jest perforowaną skórą. Dla zmniejszenia masy panele drzwi wyposażono w minimalistyczne uchwyty czy siatki na drobiazgi. W nawiązaniu do słynnego poprzednika - Porsche 356 Speedster - zastosowano czarne tarcze zegarów z białymi wskazówkami i zieloną czcionką. Logo "speedster" znajdziemy m.in. na obrotomierzu, nakładkach progowych i zagłówkach.

Źródłem napędu jest - zaadaptowany z 911 GT3 - wolnossący, sześciocylindrowy boxer o pojemności 4,0 l. Jednostka generuje moc 510 KM przy 8400 obr./min. i rozpędza się do prędkości obrotowej 9000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy - osiągany przy 6250 obr./min. - to 470 Nm. Zgodnie z obowiązującymi normami emisji spalin w - wykonanym ze stali nierdzewnej układzie wydechowym - pojawiły się dwa filtry cząstek stałych.

Auto oferowane będzie z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Wyposażono ją w funkcję "międzygazu", która pozwala automatycznie wyrównać prędkość obrotową silnika i skrzyni biegów minimalizując ryzyko zblokowania tylnej osi w czasie zmiany przełożeń. Standard obejmuje ponadto mechaniczną blokadę tylnego dyferencjału oraz systemy PTV (Porsche Torque Vectoring), (PSM) Porsche Stability Management czy aktywne zawieszenie PASM (obniżone o 25 mm). Samochód standardowo porusza się na 20-calowych obręczach kół ze stopów lekkich wyposażonych w centralną nakrętkę. Bez żadnych dopłat klienci liczyć też mogą np. na ceramiczne hamulce PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).

Porsche 911 Speedster przyspiesza do 100 km/h w 4 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 310 km/h.

Zamówienia na samochód składać można będzie jeszcze w tym miesiącu. Produkcja 1948 egzemplarzy (to nawiązanie do roku debiutu Porsche 356) w rodzimej fabryce w Zuffenhausen rozpocznie się w połowie roku. Lista opcji obejmuje m.in. dedykowany do auta zegarek oferowany w dwóch wersjach: "911 Speedster chronograph" oraz "911 Speedster Heritage Design chronograph". Gustowny dodatek do Speedstera wyceniono na 9950 euro.

PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy