Porsche 718 Boxster. Z silnikami czterocylindrowymi!

Porsche zaprezentowało nową generację modelu Boxster. Samochód od tej pory w nazwie będzie miał oznaczenie 718. Jakie poza tym nowości przygotowali niemieccy inżynierowie i styliści?

Pas przedni Porsche 718 Boxster wyróżnia się większymi niż w poprzedniku wlotami powietrza i nieco "ostrzejszymi" kształtami.

Z boku nowy model można rozpoznać za sprawą na nowo stylizowanych lusterek i osłon progowych. W drzwiach pojawiły się pozbawione dodatkowej obudowy klamki. Ponadto model 718 Boxster S w standardzie wyjeżdżać będzie z fabryki na 19-calowych obręczach. Klienci, na życzenie, mogą się też zdecydować na felgi w rozmiarze 20 cali.  

Przeprojektowany tył wygląda teraz na znacznie szerszy - zwłaszcza dzięki ozdobnemu pasowi ze zintegrowanym napisem Porsche pomiędzy nowymi, LED-owymi lampami. Znakiem rozpoznawczym tych ostatnich są czteropunktowe światła hamowania i trójwymiarowy układ diod.

Reklama

Największe nowości dotyczą jednak rozwiązań technicznych. Wraz z premierą nowej linii modelowej 718 Boxster firma powraca do tradycji budowania sportowych aut z 4-cylindrowymi silnikami typu bokser. Zastosowanie turbodoładowania pozwoliło znacząco podnieść moment obrotowy. Jednostka o pojemności 2,0 l w 718 Boxster osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm dostępny w szerokim zakresie 1950-4500 obr./min i 300 KM mocy, zaś. 2,5-litrowy motor w 718 Boxster S generuje 420 Nm w przedziale 1900-4500 obr./min i 350 KM mocy.

W rezultacie Porsche 718 Boxster - z przekładnią PDK oraz pakietem Sport Chrono - przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s (o 0,8 s szybciej od poprzednika) i rozwija prędkość maksymalną 275 km/h. 718 Boxster S z takim samym wyposażeniem na sprint do "setki" potrzebuje jedynie 4,2 s (o 0,6 s mniej niż poprzednik), a jego prędkość maksymalna wynosi 285 km/h.

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. system multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z przygotowaniem do podłączenia telefonu komórkowego, interfejsem audio i nagłośnieniem Sound Package Plus o mocy 110 watów. PCM można dostosować do własnych potrzeb i rozbudować o opcjonalne moduły - np. moduł nawigacji z funkcją sterowania głosowego, która ułatwia wprowadzanie parametrów celu.

Auto wyposażono w elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy, który ma o 10 proc. bardziej bezpośrednie przełożenie. Za dopłatą roadstery oferowane są z obniżonym o 10 mm zawieszeniem Porsche Active Suspension Management (PASM). Po raz pierwszy 718 Boxster S dostępny jest też ze sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem obniżonym o 20 mm.

Nowe Porsche Boxster 718 pojawi się w polskich salonach 30 kwietnia bieżącego roku. Ceny nie są jeszcze znane.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Porsche Boxster
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy