Polestar 1. Pierwsze auto z nowej serii

Kilka miesięcy temu Volvo ogłosiło, że pod marką Polestar będą sprzedawane zelektryfikowane pojazdy o sportowych osiągach.

Szwedzkie auta rywalizować mają z utworzonymi przez niemiecką konkurencję submarkami pokroju Mercedesa EQ oraz BMW i. Pierwszym produkcyjnym samochodem spod znaku Polestara będzie model 1, który pojawić ma się w ofercie w połowie 2019 roku. Szwedzi zaprezentowali właśnie pierwsze wizerunki nowego auta.

Polestar 1 to nawiązujące do nowego Volvo S90, dwudrzwiowe coupe, które śmiało określić można, jako Grand Tourer. Samochód o klasycznej linii to typowe 2+2 do "wielkiej turystyki". Projekt bazuje na modułowej platformie SPA, ale producent podkreśla, że około 50 proc. elementów auta zaprojektowano od podstaw. Auto pochwalić się może m.in. wykonanym z włókien węglowych nadwoziem (o 45 proc. sztywniejsze niż konstrukcje stalowe) i opracowanym przez firmę Ohlins adaptacyjnym zawieszeniem.

Reklama

Źródłem napędu Polestara 1 jest układ hybrydowy (a więc składający z silnika elektrycznego i spalinowego) o łącznej mocy 600 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym aż 1000 Nm. Osiągi pozostają tajemnicą, producent zapewnia jedynie, że w trybie elektrycznym auto pokonać może do 150 km. Moc przenoszona jest na cztery koła. Z tyłu zastosowano aktywny dyferencjał z funkcją wektorowania momentu obrotowego pomiędzy kołami.

Polestar 1, podobnie jak kolejne modele nowej marki, budowany będzie w powstającym właśnie chińskim zakładzie w Chengdu, skąd trafiać ma na wszystkie rynki (z Chin do Europy już obecnie importowane jest Volvo S90). Nowa fabryka ma być gotowa w połowie przyszłego roku.

Pod koniec 2019 roku ofertę producenta uzupełnić ma model Polestar 2 - pierwszy w pełni elektryczny, bateryjny, samochód marki mający stawać w szranki m.in. z Teslą model 3. Kolejnym modelem będzie duży, elektryczny SUV - Polestar 3.

Warto dodać, że zdecydowani klienci już od dziś składać mogą zamówienia na zaprezentowanego właśnie Polestara 1. Szwedzi nie chwalą się jednak ceną nowego modelu.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy