Peugeot E-Rifter po liftingu. Większy zasięg to tylko początek
Producent znad Sekwany dąży do zostania wiodącą marką na rynku samochodów elektrycznych do 2025 roku. Kolejnym modelem, który ma zbliżyć markę do osiągnięcia ambitnego celu jest odświeżony Peugeot E-Rifter. Ten kombivan po liftingu ma mieć m.in. większy zasięg.
Peugeot chce zostać liderem na rynku producentów modeli elektrycznych już w 2025 roku. Obecnie w europejskiej gamie modelowej francuskiego producenta jest dziewięć osobowych modeli o napędzie w pełni elektrycznym oraz trzy bezemisyjne auta dostawcze.
Jedną z nowości jest Peugeot E-Rifter po liftingu. Ten kombivan w elektycznym wydaniu po modernizacji dysponuje zasięgiem do 320 km zasięgu (wcześniej do 280 km) i prezentuje się lepiej z zewnątrz, a także i w kabinie.
Kuracja odmładzająca przyniosła zupełnie nowy, bardziej dynamiczny przód ze światłami LED do jazdy dziennej w kształcie kocich pazurów i nowym grillem z umieszczonym centralnie logo oraz przemodelowane światła tylne. W ofercie pojawiły się także żywsze kolory nadwozia tj. Zielony Sirkka i Niebieski Kiama.
Lifting Peugeota E-Rifter to również pojawienie się bezprzewodowej ładowarki, większa ilość gniazd ładowania (2 USB-C, 1 USB-A i gniazdo 230 V), bardziej ergonomiczny projekt kokpitu i-Cockpit, lepsze materiały i większy, 10-calowy ekran dotykowy. Nowością jest także kompaktowa, wielofunkcyjna kierownica oraz nowe systemy wspomagania jazdy.
Peugeot E-Rifter po liftingu debiutuje w 5 i 7-osobowej odmianie oraz dwóch wersjach nadwozia - Standard (4,40 m) i Long (4,75 m). Ta dłuższa posiada zarówno dłuższy rozstaw osi jak i większy tylny zwis, co przekłada się na większą przestronność wnętrza.
Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi od 775 litrów, do wysokości tylnej półki w 5-miejscowej wersji Standard, aż do 4000 litrów do wysokości dachu przy złożonych siedzeniach w wersji Long. Na pokładzie mamy wiele schowków o łącznej pojemności do 186 litrów zależnie od wersji. Przewóz długich przedmiotów jest ułatwiony dzięki chowanemu w podłodze fotelowi pasażera z przodu.
Modyfikacje napędu pozwoliły inżynierom zwiększyć maksymalny zasięg Peugeota E-Rifter po liftingu do 320 kilometrów. Za napęd przedniej osi odpowiada motor elektryczny generujący 136 KM (100 kW) i 270 Nm. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 11,2 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 135 km/h.
Zgodnie z obietnicami producenta, akumulator elektrycznego kombivana o użytecznej pojemności 50 kWh, naładujemy prądem stałym o maksymalnej mocy 100 kW (DC) od 0 do 80 proc. w 30 minut. Z wykorzystaniem opcjonalnej ładowarki pokładowej (11 kW) pełne naładowanie zajmuje 5 godzin, zaś z wykorzystaniem standardowej ładowarki pokładowej (7,4 kW) naładowanie baterii do pełna zajmuje 7,5 godziny. Z domowego gniazda (16 A) proces ładowania zajmie 15 godzin.
Nie podano jeszcze polskich cen Peugeota E-Rifter oraz kiedy pierwsze odświeżone egzemplarze pojawią się na polskich drogach. Wersja sprzed liftingu oferowana obecnie w polskich salonach kosztuje od 181 600 zł (brutto) w krótkiej wersji nadwozia i wersji wyposażenia Active Pack. Ceny większej odmiany Long w wersji Active Pack zaczynają się od 188 600 zł.