Peugeot 508 GT na pierwszych zdjęciach

Chociaż na oficjalne stanowisko Peugeota musimy jeszcze odrobinę poczekać, wiemy już, jak wygląda nowa, druga generacja, flagowego Peugeota 508! W internecie pojawiły się właśnie zdjęcia jej usportowionej odmiany – Peugeota 508 GT.

Informacje dotyczące szczegółowych rozwiązań technicznych pozostają tajemnicą. Wiadomo jednak, że nowy 508 bazuje na modułowej platformie EMP2.

Kształty karoserii nadają autu zdecydowanie bardziej rasowy wygląd. Z przodu w oczy rzucają się duże, niemalże pionowe, światła LED do jazdy dziennej, "centkowana" osłona chłodnicy podobna nieco do tych stosowanych przez Mercedesa (ta będzie - najprawdopodobniej - wyróżnikiem odmiany GT). Tył zdominowany został przez ciągnącą się przez klapę bagażnika, spinającą światła blendę i dwie, umieszczone w narożnikach zderzaka, końcówki układu wydechowego. Co ciekawe, drzwi pozbawione zostały ramek okiennych!

Reklama

We wnętrzu znajdziemy oczywiście kolejne wcielenie lansowanej przez francuską markę kaskadowej deski rozdzielczej "i-Cockpit" i kanciastą kierownicę o niewielkiej średnicy, ponad którą spoglądamy na cyfrowe wskaźniki. Drugi ekran, umieszczony na konsoli środkowej, zwrócony jest nieznacznie w stronę kierowcy. Wszystko to przypomina modele 3008 i 5008, ale jest tu sporo różnic - choćby fakt, że zastosowano zauważalnie większy ekran oraz inne oprogramowanie (najpewniej przeniesiono tu system, który pojawił się już w DS 7 Crossback).

Więcej funkcji mają także cyfrowe wskaźniki, które tylko na pierwszy rzut oka wyglądają znajomo. Wśród różnych trybów prezentowania interesujących nas wskazań, możemy wybrać na przykład widok dużej mapy i umieszczone po bokach prędkościomierz oraz obrotomierz. Nowością dla marki jest możliwość zamówienia noktowizora z funkcją wykrywania i oznaczania zagrożeń. Obraz z kamery przywołujemy również na wyświetlaczu przed kierowcą.

Wnętrze nowego Peugeota 508 przykuwa też uwagę eleganckim, drewnianym wykończeniem, pikowaną, przeszytą czerwoną nicią, skórzaną tapicerką foteli oraz system oświetlenia nastrojowego. Trudno jednak przypuszczać, by trafiły one na listę wyposażenia podstawowych modeli. Wprawne oko zauważy też - zamontowane przy kierownicy - manetki zmiany biegów i rozbudowany system audio markowany przez poważaną, francuską firmę Focal. 

Obecnie wcielenie Peugeota 508 oferowane jest w salonach od ośmiu lat. Nie dziwi więc, że klienci stracili zainteresowanie tym modelem. W ubiegłym roku do nabywców trafiły niespełna 23 tys. egzemplarzy, czyli aż o 39 proc. mniej, niż w roku 2016!

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama