Peugeot 308 po zmianach
Mija już czwarty rok od debiutu drugiej generacji Peugeota 308. By podtrzymać zainteresowanie klientów, Francuzi zafundowali mu właśnie kurację odmładzającą. Co zmieniło się w popularnym aucie segmentu C?
Producent opublikował tylko jedną fotografię odświeżonego 308. Na pierwszy rzut oka można odnieść wrażenie, że to jeden z najdyskretniejszych liftingów w historii motoryzacji. Tylko fan marki dostrzeże subtelne zmiany w obrębie pasa przedniego: delikatnie przestylizowane reflektory, zmieniony kształt przetłoczeń maski i nowy zderzak z innymi światłami przeciwmgłowymi.
Peugeot twierdzi, że nowe są też tylne lampy z wyraźniej nakreślonym motywem "trzech pazurów", ale - póki co - musimy mu wierzyć na słowo...
Większych zmian nie znajdziemy też w kabinie. Nowość to m.in. opcjonalny, sterowany komendami głosowymi, system nawigacji satelitarnej TomTom Traffic z funkcją monitorowania ruchu w czasie rzeczywistym.
Sporo zmian dotyczy jednak silników i układu przeniesienia napędu. Topowa odmiana wysokoprężna - model 308 GT o mocy 180 KM - otrzymała nową automatyczną skrzynię biegów. Ośmiostopniowa przekładnia opracowana przez firmę Aisin zastępuje stosowany do tej pory sześciostopniowy automat.
Odświeżony 308 jest też pierwszym modelem grupy PSA, który oferowany będzie z zupełnie nowym, czterocylindrowym, silnikiem Diesla e-HDI o mocy 130 KM. Jednostka pochwalić się może innowacyjnym, opatentowanym przez Francuzów, kształtem komory spalania i zaawansowanym system kontroli doładowania oraz emisji spalin. Standardem ma być m.in. nowy, trójdrożny, mokry, układ selektywnej redukcji katalitycznej.
Kilku zmian doczekał się też benzynowy motor 1,2 l PureTech o mocy 130 KM. Trzycylindrowa jednostka otrzymała nowe oprogramowanie sterujące wtryskiem i kilka drobniejszych modyfikacji mających służyć zmniejszeniu apetytu na paliwo. By lepiej wykorzystać jej potencjał Francuzi opracowali też nową, sześciostopniową, ręczną skrzynię biegów.
Poza tym klienci liczyć mogą również na kilka nowych systemów poprawiających komfort i bezpieczeństwo. Należą do nich m.in. - występujący w odmianach z automatycznymi skrzyniami biegów - aktywny tempomat potrafiący samodzielnie zatrzymać pojazd przed przeszkodą czy szerokokątna kamera cofania monitorującą przestrzeń o promieniu 180 stopni.