Oto peugeot 408!
Dzisiaj w Pekinie odbyła się światowa premiera peugeota 408.
Ale uwaga - samochód pokazany w Chinach, wbrew swojej nazwie nie jest następcą modelu 407. Auto zbudowano na przedłużonej płycie modelu 308. I to właśnie ten model ma zostać zastąpiony w Chinach przez 408.
A co z Europą? Francuzi niedawno poinformowali, że następca 407, będzie nazywał się 508 i zastąpi zarówno 407, jak i 607. W wersji prototypowej samochód ten pojawi się na wrześniowym salonie w Paryżu. Do debiutu wersji produkcyjnej 508 trzeba będzie poczekać do przyszłorocznego salonu genewskiego.
"Chiński" peugeot 408 ma 468 cm długości przy rozstawie osi 2,71 m. Szerokość auta wynosi 181,5 cm, a wysokość to 152,5 cm. Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,30. Dobrą widoczność we wszystkich kierunkach maja zapewnić duże okna (powierzchnia przeszklona w 408 wynosi 3,95 m kw).
Samochód tej klasy musi zapewniać duże zdolności przewozowe. Bagażnik peugeota ma 481 litrów pojemności, ale można ją zwiększyć poprzez złożenie dzielonej tylnej kanapy. Ponadto schowki w kabinie pasażerskiej mają całkowitą pojemność 33 litrów.
Oczywiście peugeot 408 ma być również bezpiecznym samochodem. Celem jest uzyskanie 5 gwiazdek w testach zderzeniowych.
Na rynku chińskim nowy peugeot będzie napędzany tylko jednym z dwóch silników benzynowych. Podstawowa jednostka ma 1.6 l pojemności, 110 KM mocy i 147 Nm momentu obrotowego. Z kolei mocniejsza jednostka ma dwa litry pojemności i 147 KM mocy.
Oba silniki mogą współpracować z manualną, pięciostopniową skrzynią biegów lub czterostopniowym automatem.
Peugeot pojawił się na rynku chińskim pięć lat temu. W zeszłym roku sprzedaż samochodów tej marki wzrosła o 44 procent i przekroczyła 410 tysięcy sztuk. Nowy model ma jeszcze bardziej poprawić statystyki. Plany zakładają, że roczna sprzedaż 408 wyniesie 100 tys. egzemplarzy.