Oto peugeot 408!

Dzisiaj w Pekinie odbyła się światowa premiera peugeota 408.

Ale uwaga - samochód pokazany w Chinach, wbrew swojej nazwie nie jest następcą modelu 407. Auto zbudowano na przedłużonej płycie modelu 308. I to właśnie ten model ma zostać zastąpiony w Chinach przez 408.

A co z Europą? Francuzi niedawno poinformowali, że następca 407, będzie nazywał się 508 i zastąpi zarówno 407, jak i 607. W wersji prototypowej samochód ten pojawi się na wrześniowym salonie w Paryżu. Do debiutu wersji produkcyjnej 508 trzeba będzie poczekać do przyszłorocznego salonu genewskiego.

"Chiński" peugeot 408 ma 468 cm długości przy rozstawie osi 2,71 m. Szerokość auta wynosi 181,5 cm, a wysokość to 152,5 cm. Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,30. Dobrą widoczność we wszystkich kierunkach maja zapewnić duże okna (powierzchnia przeszklona w 408 wynosi 3,95 m kw).

Samochód tej klasy musi zapewniać duże zdolności przewozowe. Bagażnik peugeota ma 481 litrów pojemności, ale można ją zwiększyć poprzez złożenie dzielonej tylnej kanapy. Ponadto schowki w kabinie pasażerskiej mają całkowitą pojemność 33 litrów.

Oczywiście peugeot 408 ma być również bezpiecznym samochodem. Celem jest uzyskanie 5 gwiazdek w testach zderzeniowych.

Na rynku chińskim nowy peugeot będzie napędzany tylko jednym z dwóch silników benzynowych. Podstawowa jednostka ma 1.6 l pojemności, 110 KM mocy i 147 Nm momentu obrotowego. Z kolei mocniejsza jednostka ma dwa litry pojemności i 147 KM mocy.

Oba silniki mogą współpracować z manualną, pięciostopniową skrzynią biegów lub czterostopniowym automatem.

Peugeot pojawił się na rynku chińskim pięć lat temu. W zeszłym roku sprzedaż samochodów tej marki wzrosła o 44 procent i przekroczyła 410 tysięcy sztuk. Nowy model ma jeszcze bardziej poprawić statystyki. Plany zakładają, że roczna sprzedaż 408 wyniesie 100 tys. egzemplarzy.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy