Oto nowe Audi TT RS. Najmocniejsze w historii!

3,7 s do 100 km/h i prędkość maksymalna 280 km/h. Tak - pokrótce - scharakteryzować można nowe Audi TT RS, które zadebiutowało właśnie na salonie motoryzacyjnym w Pekinie.

Audi TT RS
Audi TT RSInformacja prasowa (moto)

Zarówno coupe, jak i roadster mierzą 4,19 m długości, 1,83 m szerokości i zaledwie 1,34 m wysokości. Auta w topowej odmianie poznamy po pasie przednim z ogromnymi wlotami powietrza i unikatowych obręczach kół ze stopów lekkich w rozmiarze 19 lub 20 cali. Te kryją tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm z przodu i 310 mm z tyłu.

Największą nowością jest gruntownie zmodernizowany, pięciocylindrowy silnik 2,5 l TFSI. Dzięki zoptymalizowaniu tarcia wewnętrznego inżynierom z Ingolstadt udało się poprawić osiągi aż o 17 porc. bez konieczności powieszania pojemności skokowej. Jednostka jest też o 18 proc. lżejsza od poprzednika.

Przeprojektowano tłoki, pierścienie a nawet łożyska wału korbowego. W rezultacie motor legitymuje się mocą 400 KM i maksymalnym momentem obrotowym 480 Nm oferowanym w niezwykle szerokim zakresie od 1700 obr./min do 5850 obr./min. Moc przenoszona jest na koła obu osi (system quattro ze sprzęgłem wielotarczowym) przez siedmiostopniową, automatyczną przekładnie S-tronic.

Gotowe do jazdy Audi TT coupe waży 1440 kg - o 10 kg mniej niż do tej pory. Roadster legitymuje się masą 1530 kg. Auto wyposażono w ważący zaledwie 39 kg miękki dach, który może być składany w czasie jazdy z prędkością do 50 km/h. Bagażnik roadstera mieści do 280 l. Coupe może pochwalić się pojemnością 305 l.

Auto pojawić ma się w europejskich salonach przed końcem roku. Za coupe zapłacić trzeba będzie 66 400 euro. Roadster wyceniony został na 69 200 euro.

Audi TT RSInformacja prasowa (moto)
Audi TT RSInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas