Oto nowe Audi TT RS. Najmocniejsze w historii!
3,7 s do 100 km/h i prędkość maksymalna 280 km/h. Tak - pokrótce - scharakteryzować można nowe Audi TT RS, które zadebiutowało właśnie na salonie motoryzacyjnym w Pekinie.
Zarówno coupe, jak i roadster mierzą 4,19 m długości, 1,83 m szerokości i zaledwie 1,34 m wysokości. Auta w topowej odmianie poznamy po pasie przednim z ogromnymi wlotami powietrza i unikatowych obręczach kół ze stopów lekkich w rozmiarze 19 lub 20 cali. Te kryją tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm z przodu i 310 mm z tyłu.
Największą nowością jest gruntownie zmodernizowany, pięciocylindrowy silnik 2,5 l TFSI. Dzięki zoptymalizowaniu tarcia wewnętrznego inżynierom z Ingolstadt udało się poprawić osiągi aż o 17 porc. bez konieczności powieszania pojemności skokowej. Jednostka jest też o 18 proc. lżejsza od poprzednika.
Przeprojektowano tłoki, pierścienie a nawet łożyska wału korbowego. W rezultacie motor legitymuje się mocą 400 KM i maksymalnym momentem obrotowym 480 Nm oferowanym w niezwykle szerokim zakresie od 1700 obr./min do 5850 obr./min. Moc przenoszona jest na koła obu osi (system quattro ze sprzęgłem wielotarczowym) przez siedmiostopniową, automatyczną przekładnie S-tronic.
Gotowe do jazdy Audi TT coupe waży 1440 kg - o 10 kg mniej niż do tej pory. Roadster legitymuje się masą 1530 kg. Auto wyposażono w ważący zaledwie 39 kg miękki dach, który może być składany w czasie jazdy z prędkością do 50 km/h. Bagażnik roadstera mieści do 280 l. Coupe może pochwalić się pojemnością 305 l.
Auto pojawić ma się w europejskich salonach przed końcem roku. Za coupe zapłacić trzeba będzie 66 400 euro. Roadster wyceniony został na 69 200 euro.