Oto nowe audi Q3! Zapraszamy na film
Ofensywa modelowa Audi trwa. Najnowszy pojazd, który już w czerwcu trafi do salonów dilerskich na całym świecie nosi nazwę Q3.
21 kwietnia rozpocznie się 14. już salon motoryzacyjny w Szanghaju. Chociaż impreza nie wywołuje w Europie takich emocji, jak Paryż czy Genewa, wszyscy liczący się producenci traktują ją bardzo poważnie.
Już teraz chiński rynek motoryzacyjny jest największy na świecie, tylko w ubiegłym roku zanotowano tam wzrost sprzedaży aż o 40 procent.
Na chińskiej wystawie zobaczyć będzie można wiele ciekawych pojazdów, zaplanowano także kilka międzynarodowych premier. Najgłośniejszą z nich będzie prezentacja zupełnie nowego auta marki Audi - modelu Q3.
Samochód to kolejny po Q7 i Q5 reprezentant rodziny suvów z Ingolstadt. Kompaktowych rozmiarów pojazd zbudowano w oparciu o płytę podłogową volkswagena tiguana - Q3 rywalizować ma o klienta głównie z BMW X1.
Mimo swojego uterenowionego wyglądu, Audi nie kryje, że pojazd ma głównie miejski charakter. Ważące 1500 kg nadwozie wykonano w dużej części z aluminium, inżynierom udało się również uzyskać niski współczynnik oporu powietrza wynoszący w tym przypadku 0,32. Nadwozie ma 4,39 m długości, 1,83 m szerokości, a linia dachu kończy się 1,60 m nad ziemią. We wnętrzu wygodnie pomieszczą się cztery osoby, bagażnik o pojemności 460 litrów (1365 - po złożeniu oparć tylnej kanapy) bez trudu pomieści wakacyjne pakunki.
Pojazd dostępny będzie w dwunastu różnych kolorach i pięciu wersjach dających kupującemu dużą możliwość personalizacji. W standardzie znajdzie się automatyczna klimatyzacja i niezły system audio z wyjściem aux. Z listy opcji zamówić można m.in. panoramiczny dach, sportowe, skórzane fotele, rozbudowany komputer pokładowy z nawigacją i twardym dyskiem, dwustrefową klimatyzację, 14-głośnikowe nagłośnienie Bose, przyciemniane tylne szyby, czy adaptacyjne reflektory ksenonowe.
Q3 oferowane będzie z jednym z czterech silników. Wszystkie mają po cztery cylindry i pojemność dwóch litrów. Do wyboru będą benzynowe: 2,0 TFSI w dwóch wariantach mocy (170 KM i 211 KM) oraz wysokoprężne 2,0 TDI (140 KM i 170 KM). Słabszy diesel wyposażony będzie w napęd na przednią oś. Mocniejsze odmiany - 2,0 TDI 170 KM i 2,0 TFSI 211 KM dysponować będą napędem quattro i siedmiostopniową, zautomatyzowaną przekładnią S-tronic.
O tym, że nowe audi najlepiej radzić ma sobie na asfalcie świadczy wielowahaczowe zawieszenie i elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Podstawowe modele opuszczać będą fabrykę na 16-calowych aluminiowych felgach z oponami w rozmiarze 225/55.
Nowe audi produkowane będzie w hiszpańskiej fabryce Martorell niedaleko Barcelony. Auto trafi do dealerów z początkiem czerwca. Podstawowa wersja na rynku niemieckim kosztować ma 29 900 euro.