Oto GLA! Zupełnie nowy model Mercedesa

Mercedes mocno odświeża swoją gamę modelową. Bardzo dobrze sprzedaje się szczególnie nowa klasa A, Niemcy postanowili więc wykorzystać ten sukces.

Na wrześniowym salonie we Frankfurcie zadebiutuje produkcyjna wersja Mercedesa GLA, czyli opartego technicznie i stylistycznie na klasie A, SUV-a - już piątego w gamie Mercedesa.

Reklama

Mercedes GLA - jeszcze jako prototyp - debiutował w kwietniu, podczas salonu w Szanghaju, wersja produkcyjna stylistycznie nie odbiega znacznie od tamtego pojazdu. GLA, który ma 4,41 m długości, 1,80 m szerokości i 1,49 m wysokości będzie naturalnym konkurentem BMW X1 i Audi Q3.

Samochód będzie napędzany jednym z czterech silników, wszystko posiadają turbo. Pod maską bazowej wersji (GLA 200) pracuje jednostka o pojemności 1.6 l i mocy 156 KM, natomiast wersję GLA 250, napędza dwulitrowy silnik mocy 211 KM.

GLA będzie można zamówić również z silnikiem wysokoprężnym. Dostępna będzie tylko jednostka o pojemności 2.2, ale w dwóch wariantach mocy: 136 KM, 300 Nm (GLA 200 CDI) i 170 KM, 350 Nm (GLA 220 CDI).

Nowy Mercedes będzie dostępny w wersjach z napędem na jedną i obie osie. Zastosowany w tym modelu napęd 4Matic oparty jest o elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe. Napęd 4x4 będzie dostępny we wszystkich wersjach silnikowych poza najsłabszą benzynową.

Zdolności terenowe zwiększają standardowo montowany system DSR (służący do regulacji prędkości podczas zjazdu) oraz terenowy tryb pracy dwusprzęgłowej skrzyni DCT.

Wyposażenie GLA może obejmować m.in. dostęp do internetu, a także system Collision Prevention Assist Plus, który działając niemal w pełnym zakresie prędkości (do 200 km/h), potrafi wykryć przeszkodę i w razie braku reakcji kierowcy, uruchomić hamulce.

Pierwsze Mercedesy GLA trafią do klientów wiosną przyszłego roku.

Reklama

Reklama

Reklama