Opel Mokka X. Co się zmieni w popularnym modelu?
Opel opublikował właśnie pierwsze zdjęcia modelu Mokka X, którego debiut planowany jest na zbliżający się salon w Genewie.
Sprzedaż Mokki ruszyła pod koniec 2012 roku. Model X można więc traktować, jako zapowiedź gruntownego liftingu popularnego pojazdu.
Zmiany stylistyczne dotyczą głównie przedniej części nadwozia. Auto otrzymało zupełnie nowy zderzak, osłonę chłodnicy z poziomym wlotem powietrza (z dekoracjami w kształcie skrzydeł) i reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. Za dodatkową opłatą klienci będą się mogli zdecydować na adaptacyjne oświetlenie w całości wykonane w technologii LED.
Paleta kolorów uzupełniona zostanie o nowe lakiery "Amber Orange" i "Absolute Red". Nabywcy będą też mieli do wyboru nowe wzory aluminiowych obręczy.
Sporo zmian dotyczy wnętrza. Znajdziemy w nim m.in. - pochodzącą z najnowszej Astry - deskę rozdzielczą z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 7 lub 8 cali (w zależności od wersji). Z konsoli środkowej wyeliminowano część przycisków, których funkcje zintegrowano z ekranem systemu rozrywki.
Na liście opcji znalazł się - wyposażony w udoskonalone kamery i jednostkę sterującą - system Opel Eye zdolny do rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu czy monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu.
Przy okazji liftingu samochód otrzymał nową - przejętą z Astry - benzynową jednostkę napędową o pojemności 1,4 l Direct Injection Turbo. Silnik rozwija moc 152 KM i standardowo sprzęgany będzie z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach i napędem 4x4. Ten ostatni realizowany jest za pośrednictwem elektromagnetycznego sprzęgła wielopłytkowego, co oznacza, że w normalnych warunkach napędzane są wyłącznie koła przedniej osi.