Opel Grandland X. Nowość!

Wiemy już, jak wygląda kolejna z siedmiu, zapowiadanych na ten rok, premier Opla. Niemiecka marka oficjalnie zaprezentowała właśnie większego brata nowego Opla Crossland X - model Grandland X.

To kolejny model opracowany wspólnie z nowym właścicielem Opla - francuskim koncernem PSA. Techniczną bazą do stworzenia Grandlanda X był nowy Peugeot 3008. Nawiązania do francuskiej konstrukcji dostrzec można w kształtach karoserii, ale trzeba przyznać, że niemieckim stylistom udało się zachować indywidualny styl pojazdu.

Nadwozie Opla Grandland X mierzy 4477 mm długości, 1844 mm szerokości i 1636 mm wysokości. Rozstaw osi - 2675 mm - pozycjonuje nowy model w świecie kompaktowych crossoverów. Samochód może się ponadto pochwalić bagażnikiem mieszczącym pakunki o objętości do 514 l (1652 po złożeniu oparć tylnej kanapy).

Reklama

Zgodnie ze stosowaną przez producenta polityką "drażnienia" klasy wyższej na liście opcji znalazły się m.in. adaptacyjny tempomat, elektrycznie sterowana klapa bagażnika czy podgrzewana kierownica. W cennikach znajdziemy też adaptacyjne, diodowe reflektory czy - znane chociażby z nowej Astry - opracowane przy współpracy z lekarzami - anatomiczne fotele AGR.

Pokrewieństwo z nowym Peugeotem 3008 oznacza m.in., że - w przeciwieństwie do Mokki X - nowy Grandland X nie będzie oferowany w wersji z napędem 4x4. Zamiast tego producent proponuje system o nazwie Grip Control. W jego przypadku kierowca ma do wyboru pięć trybów pracy optymalizujących rozkład momentu obrotowego między przednimi kołami w zależności od warunków na drodze. W przypadku aut wyposażonych w automatyczną przekładnię, Grip Control zarządza również momentami zmiany biegów i zmienia charakterystykę pracy przepustnicy.

Nowy Opel Grandland X pojawi się na rynku jesienią, jako trzeci - obok Mokki i Crosslanda - członek linii modelowej X.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy