Opel Corsa nowej generacji!

W kilka dni po premierze wersji elektrycznej przyszła pora na prezentację pełnej gamy modelowej nowego Opla Corsy.

Auto można będzie zamawiać w niemieckich salonach producenta z Russelsheim od 1 lipca. Samochód mierzy 4,06 m długości. W podstawowej, pięciodrzwiowej, odmianie masa własna pojazdu to 980 kg - aż o 108 kg mniej, niż w poprzedniej generacji. Samo nadwozie jest lżejsze o około 40 kg. Sporo zaoszczędzono też rezygnując z czterocylindrowych jednostek na rzecz konstrukcji o trzech cylindrach.

A skoro już jesteśmy przy palecie jednostek napędowych, to obejmuje ona silniki benzynowe i wysokoprężne o mocach od 75 KM do 130 KM. Najsłabszy, benzynowy trzycylindrowy silnik 1.2 zastępuje dotychczas stosowaną jednostkę generującą 70 KM (czterocylindrową).

Reklama

Wyżej w ofercie stoi turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem oferowana w wersjach o mocy 100 (205 Nm) lub 130 KM (230 Nm). Opel chwali się, że aż 95 proc. momentu obrotowego oferowane jest w zakresie 1500-3500 obr/min.

Najmocniejsza odmiana benzynowa osiąga setkę w 8,7 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 208 km/h. Słabsza odmiana, generująca 100 KM, na sprint do 100 km/h potrzebuje około 10 s (w zależności od skrzyni biegów). Prędkość maksymalna to 188 km/h.

Podstawowy motor o mocy 75 KM zawsze sprzęgany będzie z ręczną, pięciostopniową skrzynią biegów. Doładowane 1.2 l (100 KM) występuje standardowo z ręczną "szóstką" lub - opcjonalnie - ośmiostopniowym automatem. Ten ostatni stanowi standardowe wyposażenie topowego 1.2 turbo generującego 130 KM.

Klientów flotowych zainteresuje raczej jednostka wysokoprężna. To silnik o pojemności 1.5 l rozwijający 102 KM i 250 Nm.

Konstruktorzy nie kryją, że auto kierowane jest do nabywców lubiących czerpać przyjemność z jazdy. Kierowca siedzi o 28 mm niżej niż w poprzedniku - o 48 mm niżej poprowadzono linię dachu, która - przynajmniej w zamyśle - nawiązywać ma do świata samochodów coupe. Lista wyposażenia opcjonalnego obejmuje m.in. nową wizytówkę Opla - adaptacyjne reflektory IntelliLux LED czy system multimedialny Navi Pro z 10-calowym dotykowym wyświetlaczem.

U naszych sąsiadów zza Odry podstawowe wyposażenie obejmować ma m.in.: ogrzewanie kierownicy i podgrzewane skórzane fotele (z funkcją masażu dla kierowcy). Standard to również: adaptacyjny tempomat, system automatycznego hamowania przed przeszkodą, rozpoznawania znaków drogowych, czy utrzymywania pasa ruchu.

Niemieckie ceny nowego Opla Corsy startują od 13 990 euro czyli blisko 60 tys. zł.



INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy