Reklama

Opel Astra Sports Tourer. Kombi dołącza do hatchbacka

Opel zaprezentował Astrę Sports Tourer. Pod tą nazwą kryje się kombi, które dołączy do pokazanego we wrześniu hatchbacka.

Samochód będzie dostępny m.in. z dwoma wersjami napędu hybrydowego z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in), jako pierwsze zelektryfikowane kombi Opla. 

Pod maskę nowej Astry Sports Tourer trafią też silniki benzynowe i wysokoprężne o mocy od 81 kW (110 KM) do 96 kW (130 KM). W przypadku wersji hybrydowej plug‑in moc systemowa wyniesie do 165 kW (225 KM). W pojazdach z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi standardowo montowana będzie przekładnia sześciobiegowa, natomiast ośmiobiegowy automat stanowi opcję w połączeniu z mocniejszymi jednostkami i zelektryfikowaną hybrydą plug‑in.

Nowa Astra Sports Tourer ma 4642 mm długości, 1860 mm szerokości i 1480 mm wysokość. Za sprawą wyjątkowo krótkiego przedniego zwisu samochód jest o 60 mm krótszy od poprzedniej generacji, ale ma znacznie większy rozstaw osi, wynoszący 2732 mm (+70 mm). Wymiar ten jest zwiększony o 57 mm w porównaniu z Astrą hatchback. To oznacza wyraźnie bardziej obszerne wnętrze.

Reklama

Opel Astra Sports Tourer. Ruchoma podłoga "Intelli-Space"

Bagażnik nowej Astry Sports Tourer ma 608 litrów pojemności przy rozłożonych tylnych siedzeniach i 1634 litrów po ich złożeniu. Po złożeniu oparć tylnej kanapy dzielonej w proporcji 40:20:40 (wyposażenie standardowe) podłoga części bagażowej jest zupełnie płaska. W wersji hybrydowej plug‑in z litowo-jonowym akumulatorem pod podłogą, bagażnik ma odpowiednio 548 lub 1574 litrów pojemności.

W pojazdach napędzanych wyłącznie silnikami spalinowymi przestrzeń bagażową optymalizuje opcjonalna ruchoma podłoga "Intelli-Space". Jej położenie można regulować jedną ręką, zmieniając wysokość lub blokując pod kątem 45 stopni. Dla większej wygody zwijaną osłonę przestrzeni bagażowej można schować pod wyjmowaną podłogą ustawioną nie tylko w górnym, ale i w dolnym położeniu.

Tylna klapa może otwierać się i zamykać automatycznie w reakcji na ruch stopą pod tylnym zderzakiem.

Opel Astra Sports Tourer z Opel Vizorem i Pure Panelem

Nowa stylizacja przedniej części nadwozia, nazwana Opel Vizor jest zgodna ze wzornictwem Opel Compass, w którym osie pionowe i poziome - ostre załamanie maski silnika i światła do jazdy dziennej stylizowane na skrzydła - łączą się pośrodku z emblematem "Opel Blitz". Vizor obejmujący cały przedni pas integruje elementy technologiczne, takie jak adaptacyjne reflektory pikselowe Intelli-Lux LED® i przednią kamerę.

Z tyłu powtórzono wzornictwo Opel Compass. Oś pionową wyznacza w tym przypadku centralnie umieszczone logo z błyskawicą oraz wysoko zamontowane trzecie światło hamowania, zaś oś pozioma to mocno zwężone klosze tylnych lamp. Są one identyczne jak w pięciodrzwiowym hatchbacku, co podkreśla rodzinne podobieństwo obu wersji Astry.

We wnętrzu w pełni cyfrowy Pure Panel ma minimalistyczną formę. Poszczególnymi funkcjami steruje się poprzez panoramiczny ekran dotykowy. Nieliczne fizyczne przełączniki służą do regulacji ważnych ustawień, w tym klimatyzacji. Wyeliminowano także zbędne kable, gdyż już od wersji podstawowej najnowsze systemy multimediów i łączności umożliwiają bezprzewodowe podłączenie kompatybilnych smartfonów przez Apple CarPlay i Android Auto.

Opel Astra Sports Tourer z reflektorami Intelli-Lux LED

Nowa Astra Sports Tourer wprowadza też szereg nowych technologii do segmentu kompaktowych kombi. Jedną z nich jest najnowsza wersja adaptacyjnych, nieoślepiających reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED. System, przeniesiony wprost z flagowych Opli Insignia i Grandland, składa się ze 168 elementów LED , które można niezależnie od siebie zapalać i gasić.

Wysoki komfort siedzenia to już firmowy znak Opla. Przednie fotele nowej Astry Sports Tourer mają certyfikat niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V. / AGR). Maksymalnie ergonomiczne fotele oferują szeroką gamę opcjonalnych regulacji — od elektrycznego przechyłu po elektropneumatyczną podporę lędźwiową. Wraz z tapicerką ze skóry nappa użytkownik otrzymuje fotel kierowcy z funkcjami wentylacji i masażu oraz podgrzewanie przednich foteli i tylnej kanapy.

Kierowca nowej Astry może liczyć na dodatkowe wsparcie ze strony najnowocześniejszych opcjonalnych systemów, takich jak wyświetlacz projekcyjny Intelli-HUD oraz Intelli-Drive 2.0.

Przypomnijmy, że Opel Astra VI generacji nie będzie już produkowany w Gliwicach, ale w niemieckim Russelsheim. Wszystkie wcześniejsze generacje tego modelu produkowano w Polsce, a ostatni egzemplarz wyjechał z gliwickiej fabryki 30 listopada 2021 roku.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Opel Astra Sports Tourer

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy