Opel Astra szóstej generacji
A new blitz is born - pod takim hasłem Opel zaprezentował dziś w Rüsselsheim całkowicie nową, szóstą generację Astry.
Po raz pierwszy bestseller z logo Blitz będzie zelektryfikowany. Od momentu otwarcia zamówień w październiku, nowa Astra będzie dostępna w wersji hybrydowej typu plug-in. W pełni elektryczna Astra-e pojawi się na rynku w 2023 roku.
Od premiery następcy Kadetta w 1991 roku, Opel sprzedał prawie 15 milionów egzemplarzy modelu tego modelu. 30 lat później szósta generacja wchodzi w tym roku na rynek jako sportowy pięciodrzwiowy samochód o nisko zawieszonej sylwetce oraz większej przestrzeni wewnątrz niż jej poprzednik.
Opel Astra nowej generacji na zdjęciach
A new blitz is born – pod takim hasłem Opel zaprezentował dziś w Rüsselsheim Po raz pierwszy bestseller z logo Blitz jest zelektryfikowany. Od momentu otwarcia zamówień w październiku, nowa Astra będzie dostępna w wersji hybrydowej typu plug-in. W pełni elektryczna Astra-e pojawi się na rynku w 2023 roku.
Nowa Astra ma 4374 mm długości i 1860 mm szerokości. Jest tylko o 4 mm dłuższa od poprzedniego modelu. Rozstaw osi zwiększył się o 13 mm do 2675 mm.
To pierwszy model Opla, w przypadku którego klienci już wkrótce będą mieli wybór między napędem w pełni elektrycznym, hybrydą z funkcją doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in) oraz silnikami spalinowymi. Moc poszczególnych wersji napędu wynosi od 81 kW/110 KM do 165 kW/225 KM..
Nowa generacja została zaprojektowana i opracowana w siedzibie firmy Opel w Rüsselsheim, gdzie jesienią tego roku rozpocznie się jej produkcja. W nowej Astrze debiutuje cyfrowy kokpit Pure Panel, a więc wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs (HMI) o nowoczesnej grafice, Kierowca i pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę korzystając z szerokich ekranów dotykowych podobnie jak ze smartfona.