Ogladamy astrę IV!
Opel zaprosił pod Budapeszt grupę dziennikarzy, aby pokazać im najnowszy model astry.
Premiera tego samochodu przewidziana jest na wrześniowy salon samochodowy we Frankfurcie. Auta trafią do salonów w drugiej połowie roku. Reporter INTERIA.PL ogląda ten samochód już dzisiaj.
Astrę IV zaprojektowano zgodnie z nową filozofią stylistyczną, którą po raz pierwszy Opel zaprezentował w insigni. Obrany kierunek okazał się strzałem w dziesiątkę - insignia została Samochodem Roku, a fabryki nie nadążają z jej produkcją.
W Oplu mają nadzieję, że nowa generacja astry powtórzy sukces większego modelu i zostanie znaczącym graczem w tak trudnym segmencie C. To właśnie na samochodach kompaktowych opiera się sprzedaż i zyski większości firm samochodowych.
Ciekawa stylizacja nadwozia ma nie być jedynym atutem nowej astry. Serca klientów mają podbić równie wysokiej jakości materiały użyte we wnętrzu oraz jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa.
Zobacz nową astrę na filmie:
Jak ten samochód sprawdzi się na drodze? Na razie tego nie wiadomo. Budapesztańska premiera jest bowiem pokazem statycznym. Dlatego chociaż na miejscu jest wysłannik INTERIA.PL, to tym razem nie będzie miał okazji usiąść za kierownicą i wyjechać na drogę. Na pierwsze jazdy trzeba będzie jeszcze poczekać.
Przypominamy, że oferta jednostek napędowych nowej astry obejmować będzie osiem silników spełniających wymogi normy Euro 5. Poza jednostkami o najniższej mocy, wszystkie silniki wyposażono w sześciobiegowe skrzynie biegów. Oferta silników wysokoprężnych CDTI obejmie silniki common-rail i silniki z wielopunktowym wtryskiem paliwa o pojemności od 1,3 do 2,0 litrów i mocy od 70 kW/95 KM do 118 kW/160 KM. Wszystkie wyposażone będą w filtr cząsteczek stałych (Diesel Particulate Filter).
Oczywiście w zakres oferty wchodzić będzie wersja ecoFLEX o szczególnie niskim zużyciu paliwa i emisji CO2.
Dostępne będą również cztery silniki benzynowe o pojemności 1,4 i 1,6 litra i mocy od 74 kW/100 KM do 132 kW/180 KM.