Odświeżone Porsche 911 Carrera 4. Co się zmieniło?
Porsche zaprezentowało właśnie odświeżone modele 911 Carrera 4, 911 Carrera 4 Convertible i Targa 4. Co tym razem zmieniło się w popularnych modelach niemieckiej marki?
Samochody bazują na zmodernizowanej niedawno 911. Odmiany Carrera 4 poznamy po poszerzonych o 44 mm tylnych nadkolach i przeprojektowanych tylnych światłach, które łączy teraz "dodający wrażenia trójwymiarowości" pasek. Tak, jak w przypadku odświeżonej 911, samochody otrzymały zmodernizowane przednie reflektory zintegrowane z czteropunktowymi, ledowymi światłami do jazdy dziennej i charakterystyczne, pionowe żaluzje tylnej klapy.
Pod tylną pokrywą kryje się teraz sześciocylindrowy, podwójnie doładowany silnik typu boxer o pojemności 3,0 l. W przypadku Carrery jednostka rozwija moc 370 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Topowe - oznaczone literą S - warianty dysponują mocą 420 KM i maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm. Większą moc udało się wykrzesać dzięki modyfikacjom układu wydechowego i oprogramowania sterującego silnikiem.
Porsche Carrera 4 z pakietem Chrono i dwusprzęgłową przekładnią PDK przyspiesza do 100 km/h w 4,1 s i osiąga prędkość maksymalną 287 km/h. Odmiana oznaczona symbolem S na sprint do 100 km/h potrzebuje zaledwie 3,8 s i potrafi rozpędzić się do prędkości 305 km/h.
Standardowym wyposażeniem jest układ aktywnego zawieszenia PASM. Jego ustawienia, tak samo, jak w przypadku elektrohydraulicznego napędu na obie osie, zmieniać można dzięki opcjonalnemu pakietowi Chrono. W stosunku do standardowej 911 modele Carrera 4 wyróżniają się zmniejszonym o 10 mm prześwitem.
Sprzedaż Porsche Carrera 4 rozpocznie się w Niemczech z końcem stycznia 2016 roku. Za 911 Carrera 4 zapłacić trzeba będzie co najmniej 103 983 euro. 911 Carrera 4S to wydatek 118 144 euro.
Modele Convertible i Targa wycenione zostały tak samo. W obu przypadkach za słabszą wersję zapłacimy 117 073 euro. Odmiany ze znaczkiem S kosztować mają 131 234 euro.