"Odmłodzona" Laguna II

Dokładnie w dwa lata po rynkowym debiucie Renault Laguna II pojawia się teraz w zmienionej nieco szacie i z nowymi rozwiązaniami na pokładzie. Jedną z głównych nowości jest silnik 2.0T (2,0 litra pojemności, 16 zaworów i turbo), dzięki któremu oferta Laguny jest teraz bogatsza o wersję pełną dynamiki i komfortu. Inną nowinką jest 5-stopniowa skrzynia automatyczna Proactive, która może być zamówiona do wersji 2.2 dCi.

Ponadto Francuzi zadbali o takie elementy jak: nowoczesny system ESP z kontrolą podsterowności, system audio Cabasse z czterema 40-watowymi głośnikami i zmieniarką 6 płyt CD, a także o nowe materiały wykończeniowe i 3 dodatkowe kolory nadwozia. TUTAJ zdjęcia nowej Laguny.

Laguna II była pierwszym pojazdem, który w europejskim teście zderzeniowym NCAP otrzymał najwyższą notę 5 gwiazdek. Nie był to jednak jedyny element, który skłaniał odbiorców do zakupu właśnie tego auta i pozwolił mu na odniesienie dużego sukcesu na rynku. Mimo ogólnego spadku sprzedaży nowych samochodów osobowych w Europie o 12% w 2002 roku, Laguna sprzedawała się bardzo dobrze (o 10% lepiej niż w 2001 roku). Ostatecznie francuski produkt uplasował się na piątym miejscu wśród najchętniej kupowanych aut segmentu D w Europie z 8,7-procentowym udziałem w rynku, ustępując miejsca jedynie niemieckiej konkurencji (1. BMW serii 3, 2. VW Passat, 3. Audi A4, 4. Mercedes C-Klasa, ... 6. Ford Mondeo, 7. Opel Vectra, 8. Citroen C5). We Francji Laguna II nie miała jednak żadnych godnych siebie rywali w segmencie D, osiągając 27,7-procentowy udział w rynku.

Teraz Laguna II będzie dostępna w odświeżonej ofercie. Główną jej atrakcją będzie wersja z 4-cylindrowym, 2,0-litrowym i 16-zaworowym silnikiem, współpracującym z 6-stopniową, ręczną skrzynią biegów. Jednostka ta wykorzystywana jest już w modelach Vel Satis i Avantime, a teraz trafia pod maskę Laguny. Napęd dysponuje mocą 165 KM przy 5000 obr/min oraz maksymalnym momentem obrotowym 270 Nm przy 3250 obr/min. Wersja hatchback osiąga z nim prędkość maksymalną 218 km/h, a na każde 100 km spala średnio 8,2 litra paliwa. Oznacza to, że Laguna 2.0T dysponować będzie podobnymi osiągami do wersji z silnikiem 2,5 litra, przy równoczesnym mniejszym zużyciu paliwa (o 15-20%).

Reklama

Inną nowością jest 5-stopniowa przekładnia automatyczna Proactive, przeznaczona dla wersji 2.2 dCi. Poprawia ona przyjemność wynikającą z jazdy, a także wpływa korzystnie na mniejsze zużycie paliwa (średnio 7,6 l/100 km).

TUTAJ mini-galeria nowej Laguny.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: galeria | paliwa | Renault Laguna
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy