Odmienione A6

Audi po czterech latach dokonało liftingu modelu A6.

Obecna generacja tego pojazdu debiutowała w 2004 roku. Teraz Niemcy nieco odświeżyli ten pojazd, mimo że w zeszłym roku nabywców znalazło około 234 tys. A6, co oznacza 37-procentowy udział w segmencie.

Nowe A6 otrzymało zmieniony grill, zderzaki, światła i halogeny. W oczy szczególnie rzuca się rząd świateł LED, które znamy już z modeli A4 i A5. Opcjonalnie światła te mogą być zainstalowane w dolnej części zderzaka.

A6 ma 4.93 m długości, 1.86 m szerokości i 1.46 m wysokości, a więc proporcje właściwie zostały zachowane.

Najwięcej nowości odnajdziemy pod maską. A6 będzie oferowane z całą gamą jednostek napędowych, 4-, 6- i 8-cylindrowych, diesla i benzynowych, które mogą współpracować z manualnymi lub automatycznymi (tiptronic, hightronic) skrzyniami biegów, z napędem na jedną lub obie osie. Średnio nowe silniki mają cechować się o 15 procent niższym zużyciem paliwa.

Reklama

Najmniejszy silnik oferowany w A6 to 2.0 TFSI i mocy 170 KM. Na drugim biegunie znajduje się 4.2 FSI o mocy 350 KM. Ponadto pojawią się dwie nowe jednostki FSI o pojemności 2.8 l i mocy 190 lub 220 KM. Słabszy silnik w połączeniu z manualną przekładnią ma średnio palić tylko 8.2 l/100 km. Mocniejszy, sparowany ze skrzynią multitronic CVT - ma zadowalać się 8.4 l/100 km.

Kolejna nowość to silnik 3.0 TFSI (V6), w którym zastosowano doładowanie poprzez kompresor. Jednostka ta ma 290 KM mocy i 420 Nm (między 2500 i 4850 obr/min), co pozwala na osiąganie 100 km/h w 5.9 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h, przy tym średnie zużycie paliwa to 9.5 l/100 km.

Gama diesli zaczyna się od silnika 2.0 TDI, który początkowo będzie oferowany z mocą 136 KM, a pod koniec roku - również z mocą 170 KM. Wersja 136-konna ma spalać 5.3 l/100 km, rozpędzając A6 do 100 km/h w 9.9 s i zapewniając prędkość maksymalną 204 km/h. Ponadto oferowane będą dwa silniki V6 TDI. Ten o pojemności 2.7 l będzie dysponował mocą 190 KM i momentem 380 Nm. Z kolei 3.0 TDI będzie legitymował się mocą 240 KM i momentem 450 Nm.

Wszystkie jednostki napędowe o mocy 190 KM lub większej będą mogły napędzać wszystkie cztery koła. W A6 quattro zastosowano układ torsen. W normalnych warunkach 40 procent momentu trafia na koła przednie. W razie potrzeby mechaniczny dyferencjał może przenieść do 65 procent momentu na przód lub do 85 procent - na tył.

Nowe A6 trafi do sprzedaży w październiku. Niemieckie ceny zaczynają się od 34 200 euro za samochód z silnikiem 2.0 TFSI.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silnik | procent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy