Nowy silnik Audi. Ma 190 KM i pali 5 l/100 km!

Audi zaprezentowało nowy, benzynowy silnik 2,0 l TFSI. Jednostka jeszcze przed końcem roku pojawi się pod maską nowego Audi A4.

Konstruktorzy Audi skupili się na zoptymalizowaniu procesów napełniania i opróżniania cylindrów. W tym celu zastosowano system zmiennych faz rozrządu AVS (Audi Valvelift System).

Silnik pracuje w sposób, który porównać można do cyklu Millera. Poprzez opóźnienie zamknięcia zaworów dolotowych uzyskuje się wówczas krótszy suw sprężania, co skutkuje dłuższym rozprężaniem spalin (czyli mniejszymi stratami energii). Sprężanie mniejszych ilości mieszanki ma jednak swoje wady, jak chociażby uzyskiwanie mniejszych mocy z litra pojemności.Ten problem rozwiązano dzięki zastosowaniu wydajnego doładowania.

Reklama

Nowy silnik ma pojemność 1984 cm3 i legitymuje się maksymalną mocą 190 KM. Kierowcom szczególnie powinien przypaść do gustu wysoki moment obrotowy - 320 Nm - oferowany w bardzo szerokim zakresie prędkości obrotowych (1450-4400 obr./min). Jednostka kusić ma nabywców również średnim zużyciem paliwa. W cyklu pomiarowym NEDC wynosi on średnio jedynie 5 l/100 km!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi A4
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy