Nowy Mercedes CLS

Na salonie w Los Angeles zadebiutowała właśnie trzecia generacja Mercedesa CLS. Mimo tego, samochód wciąż niechętnie zdradza swoje tajemnice...

Producent ze Stuttgartu nie pochwalił się chociażby dokładnymi wymiarami zaprojektowanego od podstaw nadwozia. Sama karoseria, która zgodnie z tradycją, przedstawiana jest jako czterodrzwiowe coupe, prezentuje się nadzwyczaj korzystnie. W porównaniu do poprzednika, auto zdaje się teraz zdecydowanie mniej ociężałe. Model zyskał np. "diamentową", typową dla coupe Mercedesa, osłonę chłodnicy z pojedynczym, poziomym żebrem. Muskulatury dodają sylwetce wyraźne przetłoczenia maski i nisko opadająca linia dachu.

Wnętrze również nawiązuje do najnowszych produktów spod znaku trójramiennej gwiazdy. Znajdziemy w nim więc okrągłe, "turbinowe", dysze nawiewów, adaptacyjne oświetlenie (kierowca ma do wyboru aż 64 kolory) czy cyfrowy panel wskaźników. Na życzenie dostępne są dwa, schowane za pojedynczą taflą szkła, ekrany o przekątnej 12,3 cala - rozwiązanie znane klientom z nowych modeli E i S.

Reklama

Specjalnie z myślą o CLS zaprojektowano m.in. fotele. Lista systemów bezpieczeństwa i wyposażenia opcjonalnego jest w zasadzie tożsama z topową klasą S. Znalazły się na niej m.in. reflektory Ultra Multibeam LED o maksymalnej, dopuszczalnej przez prawo, sile światła. Te potrafią rozświetlić drogę przed pojazdem na dystansie ponad 650 metrów!

Zgodnie z panującym trendem auta otrzymały instalację elektryczną o napięciu 48 Voltów. W początkowym okresie samochód oferowany będzie wyłącznie z sześciocylindrowymi, rzędowymi jednostkami napędowymi. Do wyboru będą dwie odmiany wysokoprężne (CLS 350 d i CLS 400 d) oraz jedna benzynowa (CLS 450).

Oba silniki Diesla mają pojemność 2925 cm3. Słabszy generuje 286 KM i równe 600 Nm, co zapewnia sprint do 100 km/h w 5,7 s. Mocniejsza odmiana CLS 400 d może się pochwalić mocą 340 KM i maksymalnym momentem obrotowym 700 Nm. W tej wersji nowy Mercedes CLS przyspiesza do 100 km/h w równe 5 sekund.

Topowy motor to benzynowa jednostka 3.0 o mocy 367 KM i momencie 500 Nm. Jednostka wspomagana jest przez niewielki silnik elektryczny (system EQ Boost), który w momencie wciśnięcia pedału przyspieszenia w podłogę, potrafi wygenerować dodatkowe 22 Nm i aż 250 Nm. W efekcie Mercedes CLS 450 przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s.

Wszystkie odmiany, standardowo, wyposażone są w napęd na obie osie 4MATIC i filtry cząstek stałych.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy