Reklama

Nowy Chevrolet Corvette Z06 zaprezentowany

Chevrolet zaprezentował długo wyczekiwaną Corvette Z06. Jest to ulepszona wersja modelu C8.

Od klasycznej C8 popisowa Z06 różni się przede wszystkim ulepszoną aerodynamiką. Przedni zderzak zmienił odrobinę swój kształt, zyskując wyraźnie zarysowaną dolną krawędź jak również boczne lotki. Błotniki uległy poszerzeniu o 9,4 cm, otrzymując bardziej muskularne kształty. Poszerzenie sprawiło, że udało się zmieścić koła o monstrualnej szerokości 345 mm i wielkości 21 cali (z tyłu, z przodu są 20-calowe).

Przeprojektowano boczne wloty powietrza, zwiększając ich rozmiar oraz dodając gustowne obramowanie. Uwagę zwraca również tylny, aktywny spojler oraz umieszczone pośrodku, cztery końcówki wydechu.

Reklama

We wnętrzu nadal panuje klasyczny układ znany z poprzednich generacji. Cała środkowa konsola zwrócona jest do kierowcy, a zamiast przycisków postawiono na dotykowy ekran. Uwagę zwraca ścięta u dołu i góry dwuramienna kierownica jak również opcjonalne, karbonowe wykończenie. Jak podaje producent, wnętrze wzorowane jest na kokpitach myśliwców.

Umieszczony centralnie silnik Z06 jest mniejszy niż w "zwykłych" wersjach Corvetty. Mimo zmniejszenia pojemności z 6,2 do 5,5 l wolnossąca jednostka V8 generuje 680 KM oraz ponad 623 Nm momentu obrotowego. W pojeździe zastosowano ośmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię automatyczną (manualna nie jest dostępna). 

680 KM uzyskane bez pomocy turbosprężarki oznaczają, że silnik Crovette Z06 jest najmocniejszym wolnossącym silnikiem V8 kiedykolwiek zastosowanym w samochodzie produkcyjnym.

Osiągi nie zostały ujawnione, wiadomo jedynie, że prędkość maksymalna przekroczy 300 km/h, a sprint do "setki" z pewnością będzie trwał krócej niż 3 sekundy - w tyle rozpędza się klasyczna 495-konna Corvette.

Nowa wersja Corvette będzie oferowała niespotykany dotąd w pojazdach amerykańskiej marki poziom personalizacji. Do wyboru będzie 12 kolorów lakieru oraz 6 kolorów zacisków hamulcowych. Wiele elementów nadwozia takich jak pakiety aerodynamiczne, opcjonalne charakterystyczne pasy przechodzące wzdłuż karoserii czy elementy stylistyczne nadwozia można dostosować do preferencji klienta. Samochód oferowany będzie w dwóch wersjach nadwozia - coupe oraz cabrio.

Nie znane są jeszcze ceny nowego pojazdu. Patrząc jednak po cenach "zwyczajnej" Corvette przewidywać można, że pojazd wyceniony będzie na ponad 90 tysięcy dolarów. Sprzedaż ruszy w połowie 2022 roku.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje