Nowy Chevrolet Camaro z silnikiem czterocylindrowym
Chevrolet zaprezentował długo wyczekiwaną, szóstą już generację kultowego modelu Camaro. Wzorem największego konkurenta, nowego Forda Mustanga, pod maską podstawowych odmian - po raz pierwszy w historii - znajdziemy czterocylindrową jednostkę napędową!
Auto mierzy teraz 4,78 m długości. Nowe Camaro jest więc nieznacznie krótsze od poprzednika. Chevrolet z dumą podkreśla, że konstruktorom udało się zaoszczędzić na masie. Samochód jest średnio aż o 90 kg lżejszy niż do tej pory.
Jak już informowaliśmy, inżynierowie przykładali ogromną wagę do testów w tunelu aerodynamicznym. Samochód otrzymał m.in. komplet osłon podwozia, dzięki czemu udało się zoptymalizować przepływ powietrza i - przy mniejszych oporach - uzyskać aż 30 proc. wzrost siły docisku. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona i układ wielowahaczowy. Przy tylnej osi znajdziemy układ pięciu niezależnych wahaczy i - w topowej odmianie SS - magnetyczne amortyzatory o zmiennej sile tłumienia.
Najmniejszy z oferowanych w nowym Camaro silników to zaprojektowany od podstaw motor o pojemności 2,0 l. Wspomagana turbosprężarką rzędowa czwórka osiąga moc 275 KM i legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym aż 400 Nm. Dzięki temu auto przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 6 s, a średnie zużycie paliwa - przynajmniej wg producenta - wynosi zaledwie 9,4 l/100 km.
W cennikach pojawi się też benzynowe V6 o pojemności 3,6 l. Wolnossący motor ze zmiennymi fazami rozrządu legitymuje się mocą 330 KM i maksymalnym momentem obrotowym 386 Nm. By zmniejszyć apetyt na paliwo jednostka wyposażona została w układ dezaktywacji cylindrów. Standardowo silnik sprzęgany będzie z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Na listę opcji trafi ośmiostopniowy automat Hydra-Matic 8L45 sterowany łopatkami przy kierownicy.
W gamie jednostek napędowych nie mogło zabraknąć klasycznego dla amerykańskich muscle-carów silnika V8. Topowa odmiana Camaro - model SS - napędzana będzie znanym z Corvette silnikiem o pojemności 6,2 l. Motor generuje moc 455 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 617 Nm. Tak samo, jak w przypadku V6, klienci będą mieli do wyboru sześciostopniową ręczną lub ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów.
Produkcją nowego Camaro zajmie się fabryka Lansing w stanie Michigan. Auto pojawi się w salonach Chevroleta z początkiem przyszłego roku.