Nowy bokser od BMW

Wprowadzając na rynek nowy R 1200 S, BMW Motorrad prezentuje najpotężniejszy produkowany seryjnie motocykl z silnikiem w układzie bokser - maszynę wyróżniającą się spośród innych modeli tej klasy.

Ten nowy model w serii bokser podąża śladem R 1100 S, wyraźnie koncentrując się na sportowych osiągach.

BMW celowo wykorzystało poprzedni model jako wzór dla nowego R 1200 S. Całkowita masa pojazdu z płynami eksploatacyjnymi, ale bez paliwa to zaledwie 195 kg, co czyni go o 13 kg lżejszym od poprzednika z silnikiem o pojemności 1100 cm3. Masa własna z pełnym zbiornikiem paliwa nowego sportowego boksera to 213 kg.

Zmodyfikowany pod wieloma względami silnik o pojemności 1170 cm3 oferuje moc maksymalną 122 KM przy 8250 obr./min. Konstruktorom zależało na połączeniu dużej mocy z funkcjonalnością w codziennym użytkowaniu. Dlatego kierowca nie może narzekać na pozycję, nawet podczas jazdy na długich trasach. Z kolei dzięki węższej sylwetce, uzyskanej w związku ze zwężeniem konstrukcji siedziska w kroku kierowcy, R 1200 S zapewnia pewniejszy kontakt z podłożem podczas postoju.

Nie trzeba wspominać, że nowy bokser posiada wszystkie typowe cechy marki BMW, jak np. układ wydechowy z regulowanym katalizatorem, funkcje sieci pokładowej Single Wire System (SWS) wraz z elektronicznym immobilizerem, skrzynię sześciobiegową, bezobsługowy wałek Kardana z pojedynczym wahaczem oraz zawieszenie przedniego koła typu Telelever. Zawieszenie i układ jezdny oraz udoskonalone, wysokowydajne hamulce zapewniają precyzyjne i płynne prowadzenie. Układ hamulcowy, w wyposażeniu dodatkowym dostępny również z układem ABS, stanowi charakterystyczne dla sportowej jazdy połączenie niewielkiej masy z szybką reakcją. Układ nie jest zintegrowany, a pokonując kręte trasy, kierowca może w każdej chwili wyłączyć ABS.

Bogata gama opcji i akcesoriów wyposażenia pozwala na konfigurację motocykla według upodobań klienta. Chcąc podkreślić sportowy wygląd pojazdu oraz cieszyć się każdym zakrętem na drodze, kierowca ma możliwość wyboru między innymi znacznie poszerzonej tylnej opony oraz sportowego zawieszenia Öhlins z regulowanym amortyzatorem.

Reklama

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kierowca | układ | bokser | BMW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy