Nowości Porsche. Cayenne Turbo S i 911 Targa 4 GTS
Na salonie w Detroit nie mogło zabraknąć przedstawicieli Starego Kontynentu. Jednym z producentów, dla których rynek USA odgrywa kluczową rolę jest Porsche.
Jakie nowości zaprezentowała w stolicy amerykańskiej motoryzacji legendarna marka ze Stuttgartu?
W Detroit zadebiutowało m.in. odświeżone Cayenne Turbo S. Topowa odmiana popularnego SUV-a otrzymała m.in. przeprojektowane reflektory przednie wykonane w technologii LED i 21-calowe felgi z 911 Turbo. Inna jest też wykończona na wysoki połysk osłona chłodnicy czy wieńczący tylną klapę spojler. We wnętrzu pojawiły się nowe skórzane wykończenia w kolorze "black-creme".
Źródłem napędu jest przeprojektowany, benzynowy silnik V8 o pojemności 4,8 l. Podwójnie doładowana jednostka rozwija teraz moc 570 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 800 Nm. To o 20 KM i 50 Nm więcej niż do tej pory. Poprawie uległy również osiągi. Porsche Cayenne Turbo S przyspiesza teraz do 100 km/h w 4,1 s (o 0,4 s szybciej niż poprzednik) i osiąga prędkość maksymalną 284 km/h.
Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem systemu Porsche Traction Management (PTM). W układzie hamulcowym zastosowano ceramiczne tarcze. Przednie mają średnicę aż 420 mm i aż dziesięciotłoczkowe(!) zaciski. Z tyłu pracują dyski o średnicy 370 mm i czterotłoczkowe zaciski.
Nowe Porsche Cayenne Turbo S trafi do sprzedaży (początkowo na rynku niemieckim) w II kwartale bieżącego roku. Ceny startować będą z pułapu 166 696 euro.
Oprócz najpopularniejszego SUV-a w topowej odmianie, w Detroit zadebiutował też nowy wariant modelu 911 Targa - 4 GTS.
Samochód zaprojektowano, by uczcić 50 rocznicę premiery pierwszej 911-tki z nadwoziem typu targa. Auto wyróżnia się m.in. zmodyfikowanymi kształtami przedniego zderzaka, nowymi biksenonowymi reflektorami o przyciemnianych kloszach i poszerzonymi tylnymi błotnikami. Charakterystycznymi cechami są też lakierowane na czarny połysk, 20-calowe felgi i zmodyfikowany, sportowy wydech. We wnętrzu znajdziemy tapicerkę z alcantary i regulowane w czterech kierunkach fotele Sport Plus.
Za napęd odpowiada sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,8 l. Jednostka generuje moc 430 KM i maksymalny moment obrotowy 440 Nm. To wystarcza, by Porsche 911 Targa 4 GTS przyspieszało do 100 km/h w 4,1 s i rozpędzało się do prędkości maksymalnej 300 km/h.
Samochód trafić ma na rodzimy, niemiecki rynek na początku marca. Ceny zaczynać się będą od 137 422 euro.