Nowe wersje Hondy Civic Type R

Honda powiększa ofertę modelu Civic Type R o dwa nowe warianty - Limited Edition i Sport Line. Obie bazują na modelu Civic Type R GT.

Pierwsza - Civic Type R Limited Edition - to najbardziej ekstremalna wersja popularnego hot hatcha. Oprócz pakietu dodatkowego ospoilerowania samochód wyposażono w nowe lekkie komponenty i nieco "odchudzone" wnętrze. Tylko 100 z nich zostanie zbudowanych z przeznaczeniem na rynek europejski.

Dla Civica Type R Limited Edition zaproponowano nowy kolor "Sunlight Yellow". W kabinie znajdziemy: czerwone kubełkowe fotele, czerwoną kierownicę obszytą alcantarą i "łezkową" gałkę zmiany biegów. Każdy egzemplarz posiada dodatkową tabliczkę znamionową z numerem seryjnym limitowanej edycji.

Reklama

Samochód został też odchudzony. Pominięto zbędne do ścigania się elementy wyposażenia, jak system informacyjno-rozrywkowy czy klimatyzacja. Z tego samego powodu zrezygnowano z materiałów dźwiękochłonnych w podsufitce, drzwiach bagażnika, przednim zderzaku i desce rozdzielczej. Limited Edition ma o 47 kg mniejszą masę w porównaniu z Type R w specyfikacji GT. W przeciwieństwie do przeznaczonych do jazdy po torach wyścigowych hatchbacków innych marek, Limited Edition zachował tylne siedzenia.

Podobnie jak standardowy Type R, również Limited Edition otrzymuje standardowo pakiet Honda SENSING obejmujący systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, w tym system minimalizujący skutki kolizji wraz z ostrzeganiem przed kolizją, system utrzymywania na pasie ruchu i zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu oraz tempomat adaptacyjny.

Limited Edition napędzany jest 2,0-litrowym silnikiem VTEC Turbo z modelu Type R. Maksymalna moc napędu wynosi 320 KM przy 6500 obr./min, natomiast maksymalny moment obrotowy - 400 Nm występuje w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,7 s.

Sprzedaż 100 egzemplarzy Type R Limited Edition w Europie rozpocznie się latem 2020 roku, a ceny zostaną ogłoszone bliżej daty wprowadzenia na rynek.

Kolejną nową wersją Hondy Type R jest Sport Line. Ta powstała z myślą o klientach, którzy poszukują nieco bardziej stonowanego wyglądu swojego hatchbacka. Samochód otrzymał obniżony tylny spojler, 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich i czarne wnętrze, ale zachował typowe dla Type R osiągi.

Przypomniany, że wszystkie modele z gamy modelu Civic Type R otrzymały niedawno szereg udoskonaleń. Przedni zderzak ma obecnie łagodniejszą linię, a otoczeniu świateł przeciwmgielnych nadano nową formę. Auto ma teraz również - wykonane w technologii LED - reflektory i światła do jazdy dziennej.

Znacząco przeprojektowano też wlot powietrza, dzięki czemu uzyskano zauważalnie lepszą wentylację komory silnika. Te usprawnienia, wraz z przeprojektowaną chłodnicą, zapewniają obniżenie temperatury płynu chłodzącego nawet o 10 stopni Celsjusza w sytuacjach dużego obciążenia, jak np. jazda po torze wyścigowym.

Kilka zmian dotyczy również zawieszenia. Zaktualizowano np.  oprogramowanie sterujące systemem adaptacyjnych amortyzatorów (Adaptive Damper System) i zmieniono konstrukcję tylnych tulei dolnego wahacza. Z przodu pojawiły się ponadto inne elementy stalowo-gumowe i nowe przeguby kulowe o niższym tarciu.

Nie zapomniano też o hamulcach. Zmodernizowany Civic Type R posiada teraz przeprojektowany system hamulcowy z dwuelementowymi pływającymi tarczami hamulcowymi i nowymi klockami. Jałowy skok pedału jest zauważalnie krótszy (o 15 mm), a sam układ zmniejsza masę nieresorowaną o 2,5 kg.

Zmiany w kabinie to m.in. nowa kierownica pokryta alcantarą, system aktywnej kontroli dźwięku (ASC) z funkcją indywidualnych ustawień dla trybów jazdy Comfort, Sport i +R.

Po raz pierwszy w samochodach Hondy pojawił się też nowy rejestrator danych przeznaczony wyłącznie dla modeli Type R. Nowy system - Honda LogR - łączy komputer pokładowy i czujniki pojazdu ze smartfonem, pomagając kierowcom monitorować i rejestrować różne parametry jazdy. Honda LogR posiada trzy główne funkcje: monitor osiągów, tryb rejestracji parametrów oraz tryb automatycznej oceny. Podczas działania aplikacji w trybie monitorowania osiągów (Performance Monitor), kierowca otrzymuje informacje o pojeździe na ekranie systemu audio. Tryb rejestracji parametrów (Log Mode ) zapisuje czasy okrążeń na torze, pozwalając kierowcy na doskonalenie umiejętności jazdy. Funkcja automatycznej oceny (Auto Score) zachęca do płynnej codziennej jazdy, monitorując hamowanie, przyspieszanie, ruchy kierownicy i jazdę po linii prostej oraz generując wynik w oparciu o algorytm płynnej jazdy.

Nowy Civic Type R GT 2020 będzie dostępny w Polsce od maja 2020 roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama