Nowe topowe BMW!

Tuż po wakacjach BMW wprowadzi do sprzedaży swój flagowy model (760 Li) z nowym silnikiem i skrzynią biegów.

Źródłem napędu tego pojazdu jest zupełnie nowa, podwójnie doładowana jednostka V12 o pojemności 5972 ccm. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem również absolutnej nowości - pierwszej w ofercie BMW automatycznej, ośmiobiegowej skrzyni biegów. Najwyraźniej Niemcy uznali, że wprowadzone przez Japończyków z Lexusa rozwiązanie ma sens, oferując lepsze osiągi przy niższym zużyciu paliwa...

Reklama

Wykonany w całości z aluminium silnik dysponuje mocą 544 KM (przy 5250 obr/min) i momentem 750 Nm dostępnym już od 1500 obr/min. To oznacza wzrost o 100 KM i 150 Nm w stosunku do poprzedniego modelu.

Jednostkę napędową V12 wspierają dwie turbosprężarki - to pierwszy takie połączenie w historii BMW. Silnik posiada układ zmiennych czasów otwarcia zaworów Bi-VANOS oraz piezoelektryczne wtryskiwacze. Legitymując się o 5 procent niższym zużyciem paliwa (średnio tylko 11 litrów na 100 km) od poprzednika spełnia normę emisji spalin Euro 5.

Moment obrotowy przekazywany jest na koła za pośrednictwem zupełnie nowej, pierwszej w gamie BMW, automatycznej skrzyni o ośmiu przełożeniach. Co ciekawe, udało się ją skonstruować tak, że jej rozmiary nie są większe niż przeciętnej automatycznej przekładni o sześciu biegach.

Samochód oferuje fenomenalne osiągi - przyspieszenie do 100 km/h trwa zaledwie 4.6 s, zaś prędkość maksymalna została oczywiście ograniczona do 250 km/h.

BMW 760 Li to luksusowa, przedłużona wersji serii 7. Dzięki większemu rozstawowi osi pasażerowie tylnych siedzeń mają do swojej dyspozycji o 14 cm przestrzeni więcej niż w klasycznej "siódemce".

Nowe BMW 760 Li trafi do salonów we wrześniu. Ceny nie są jeszcze znane.

Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | BMW

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje