Nowe porsche boxster. Spali 8 l/100 km?
Porsche zaprezentowało nową generację modelu boxster. Samochód ma być lżejszy i bardziej... oszczędny od poprzednika. Przy czym ma zachować świetne właściwości jezdne i osiągi.
Nowa generacja jest lżejsza od poprzednika, ma większy rozstaw osi i kół oraz krótsze zwisy nadwozia. Dokładne dane nie zostały ujawnione.
Przeprojektowane wnętrze ma oferować więcej przestrzeni dla pasażerów.
Nowy model, tradycyjnie będzie oferowany jako boxster i boxster S. Obie wersje napędzane są sześciocylindrowymi silnikami typu bokser z bezpośrednim wtryskiem paliwa, systemem odzyskiwania energii podczas hamowania (wykorzystywana jest później do zasilania układów pokładowych, co odciąża alternator, a tym samym zmniejsza zużycie paliwa) oraz system start/stop.
Bazowy boxster ma silnik o pojemności 2.7 l i mocy 265 KM, co oznacza wzrost mocy o 10 KM w stosunku do poprzedniej generacji.
W boxsterze S zastosowano z kolei spokrewniony technicznie silnik o pojemności 3,4 l i mocy 315 KM. W tym wypadku wzrost mocy wyniósł symboliczne 5 KM.
Obie wersje standardowo wyposażone są w manualną, sześciostopniową skrzynią biegów, w opcji dostępna jest dwusprzęgłowa, siedmiobiegowa przekładnia PDK, która nie tylko polepsza osiągi, ale również zmniejsza zużycie paliwa. Wg Porsche boxster S PDK przyspiesza do 100 km/h w 5 s, a średnio zużywa 8 l paliwa na 100 km. Wersja słabsza jest o 0,7 s wolniejsza i o 0,3 l/100 km bardziej ekonomiczna.
Wśród opcji, oprócz skrzyni PDK, znajdziemy również Sport Chrono Package (pakiet obejmujący m.in. zmienione nastawy zawieszenia, bardziej agresywną mapę wtrysku i zmieniony program sterujący skrzynią PDK) oraz Porsche Torque Vectoring (PTV). Ten ostatni system obejmuje m.in. mechaniczną blokadę dyferencjału.
Sprzedaż nowego boxstera rozpocznie się w połowie kwietnia. Ceny brutto na rynku niemieckim (z 19-proc. podatkiem VAT) to 48 291 euro za boxstera i 59 120 euro za bosxtera S.