Nowe Porsche 911 Turbo. Jak ci się podoba?

Chociaż nie przebrzmiały jeszcze echa salonu motoryzacyjnego w Genewie, producenci żyją już wrześniową imprezą we Frankfurcie. Jedną z jej gwiazd będzie nowe Porsche 911 Turbo.

Tym razem nie skończyło się na subtelnym liftingu. Przeprojektowano płytę podłogową - rozstaw osi zwiększył się aż o 100 mm i wynosi teraz 2458 mm. Te zmiany nie pozostały bez wpływu na wymiary karoserii - auto jest o 40 mm dłuższe od poprzednika i mierzy teraz 4490 mm.

Standardowym wyposażeniem są 20-calowe aluminiowe felgi, które - w wersji 911 Turbo S - wyposażone są w centralną nakrętkę. Fani modelu dostrzegą też nowe, wykonane w całości w technologii LED, przednie reflektory z czteropunktowymi światłami do jazdy dziennej.

Reklama

Źródłem napędu jest 3,8-litrowy benzynowy silnik pracujący, rzecz jasna, w układzie boxer. Jednostka wyposażona jest w bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę. W modelu 911 Turbo silnik generuje moc 520 KM. Mocniejsza wersja - 911 Turbo S - rozwija aż 560 KM. Napęd przenoszony jest na wszystkie koła za pośrednictwem siedmiostopniowej, zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów 7 PDK.

Jak zmiany w konstrukcji auta wpłynęły na osiągi? Porsche 911 Turbo przyspiesza do 100 km/h w 3,2 s. - to o 0,1 s. szybciej niż poprzednie 911 Turbo S. Mocniejsza odmiana - model S - rozpędza się do 100 km/h w 3,1 s. W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 318 km/h.

Chociaż na oficjalną premierę samochodów musimy poczekać do września, Porsche już dziś opublikowało ich ceny. W Niemczech za model 911 Turbo zapłacić trzeba będzie 162 055 tys. euro. Mocniejsza odmiana S wyceniona została na 195 256 tys. euro.

Film prezentujący nowe porsche zamieściliśmy na naszym profilu na facebooku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy