Nowe fiaty!
15 stycznia rusza produkcja preserii nowego polskiego samochodu. W samochodzie tym montowany będzie silnik wysokoprężny o pojemności 1,3 litra także wytwarzany w Polsce (w Bielsku), w zakładach FIAT-GM Powertrain Polska.
W samochodzie tym montowany będzie silnik wysokoprężny o pojemności 1,3 litra także wytwarzany w Polsce (w Bielsku), w zakładach FIAT-GM Powertrain Polska. Ta sama jednostka trafi także do następcy punto.
Rok 2003 zaczął się dla polskiej filii Fiata bardzo dobrze. Rośnie sprzedaż a na dodatek już wiadomo, że Fiat Auto Poland - po stratach w 2001 roku w wysokości 289,2 mln zł - uzyska dodatni wynik finansowy za 2002 rok. Będziemy na plusie – powiedział prezes FAP Enrico Pavoni. Nie mamy powodu mu nie wierzyć. Trzeci powód do zadowolenia Fiata w Polsce to Nowy samochód Fiata o roboczej nazwie new small ma trafić na rynek we wrześniu 2003 roku. Montaż preserii tego niewielkiego pojazdu rozpocznie się w Tychach za dwa dni. Te egzemplarze posłużą tylko do testów i sprawdzenia osiągów. Produkcja seryjna ruszy w maju 2003 roku. Początkowo produkowana będzie jedynie wersja pięciodrzwiowa. We wrześniu 2004 roku pojawią się także wersje: trzydrzwiowa, van oraz 4x4.
Jedna z wersji nowego fiata, który będzie następcą pandy, a nie seicento jak niektórzy sądzili otrzyma produkowany od niedawna w Polsce silnik. Jednostka ta to 4-cylindrowy wysokoprężny turbodoładowany silnik 1.3 z nowoczesnym systemem Common Rail. Będzie ona wytwarzana we włosko-amerykańskiej spółce FIAT-GM Powertrain Polska.
Ten sam silnik montowany będzie w odnowionym nieco punto, który w sprzedaży znajdzie się już za kilka miesięcy. Nowe punto upodobni się nieco do ... stilo. Na nowej płycie powstanie także Punto MPV, o którym pisaliśmy w naszym serwisie w sobotę.