Nowe Audi Q3 RS i Q3 RS Sportback

Audi szturmuje segment usportowionych suvów. Producent z Ingolstadt zaprezentował dwa nowe modele skierowane do nabywców lubiących czerpać przyjemność z prowadzenia. Równocześnie zadebiutowały właśnie nowe Audi RS Q3 i jego, nieco inaczej stylizowany, brat - Audi RS Q3 Sportback.

Zacznijmy od tego co najważniejsze - jednostki napędowej. Każdy z nowych modeli ma pod maską benzynowe 2,5  TFSI. Pięciocylindrowa jednostka dysponuje mocą 400 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy 480 Nm. Wartość ta dostępna jest w zakresie od 1950 do 5850 obr./min.

Ceniony, wielokrotnie nagradzany, motor doczekał się szeregu zmian. Audi chwali się, że udało się zmniejszyć jego masę aż o 26 kg. Stało się tak głownie za sprawą przeprojektowanego wału korbowego. Przykładowo - panewki główne mają teraz aż o 6 mm mniejszą średnicę, a sam wał korbowy został dodatkowo wydrążony w środku. Mamy jedynie nadzieję, że tego typu zmiany nie odbiją się na trwałości. Konstruktorzy podkreślają np. zastosowanie nowych, aluminiowych, tłoków z kanałami olejowymi służącymi chłodzeniu.

Reklama

Unikatowa sekwencja zapłonu - 1-2-4-5-3 - pomaga zniwelować część drgań i zapewnia niepowtarzalny dźwięk. O wrażenia akustyczne dba również podwójny układ wydechowy.

Standardowo moc przenoszona jest na obie osie za pośrednictwem automatycznej, siedmiostopniowej, przekładni S-Tronic. Za transfer momentu obrotowego pomiędzy osiami odpowiada - sterowane elektronicznie - sprzęgło wielopłytkowe.

Osiągi? Rewelacyjne. Oba modele przyspieszają do 100 km/h w 4,5 s i rozwijają prędkość maksymalną 250 km. Opcjonalnie, na życzenie nabywcy, poprzeczka może zostać podniesiona do 280 km/h.

Auta w wersji RS standardowo zawieszone są o 10 mm niżej niż odmiany "cywilne". Standard dotyczy również progresywnego wspomagania kierownicy i sportowego układu hamulcowego. Na przedniej osi pracują  tarcze o średnicy 375 mm, z tyłu - 310 mm. Było to możliwe dzięki zastosowaniu 20-calowych obręczy kół. Lista opcji obejmuje m.in.: felgi o średnicy 21 cali, ceramiczny układ hamulcowy i aktywne zawieszenie DCC o zmiennej charakterystyce tłumienia.

Klienci mają do wyboru osiem kolorów nadwozia, w tym zarezerwowane wyłącznie dla odmian RS, lakiery Kyalami (zielony) i Nardo (szary). Usportowione wersje poznamy m.in. : po błyszczących czarnych dodatkach, jak chociażby: obudowy lusterek, listwy dekoracyjne zderzaków czy poszerzenia progów i relingów dachowych (wyłącznie RS Q3).

Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback trafią do niemieckich salonów z początkiem października. Pierwszy z modeli wyceniono na 63,5 tys. euro. Za odmianę ze ściętym tyłem zapłacić trzeba będzie co najmniej 65 tys. euro. W Polsce auta pojawią się pod koniec roku, ceny nie są jeszcze znane.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy