Nowatorski napęd w nowym Volvo XC90
Volvo ujawniło kolejne informacje o nowym XC90, które oficjalnie zadebiutuje po wakacjach. Tym razem poznaliśmy ofertę jednostek napędowych.
W nowym modelu dostępne będzie dwie jednostki wysokoprężne. Wersja D5 (twinturbo) będzie dysponowała mocą 225 KM i momentem 470 Nm, przy średnim zużyciu paliwa w cyklu pomiarowym wynoszący 6 l/100 km. Niżej pozycjonowana będzie wersja D4 z silnikiem o mocy 190 KM i momentem 400 Nm, która ma średnio spalać 5 l oleju napędowego na 100 km.
Również wybór jednostek benzynowych ograniczono do dwóch silników. Mocniejszy z nich - T6 - posiada doładowanie za pomocą turbosprężarki oraz kompresora, dzięki czemu generuje 320 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Słabsza wersja, czyli T5 dysponuje mocą 254 KM i momentem 350 Nm.
Na szczycie gamy stać będzie jednak hybrydowa wersja T8. Jak zapewnia producent samochód taki ma łączyć cechy pojazdu elektrycznego, hybrydowego typu plug-in i sportowego. XC90 T8 będzie napędzane dwulitrowym silnikiem benzynowym z podwójnym doładowaniem (turbo i kompresor) oraz silnikiem elektrycznym o mocy 80 KM, który będzie napędzał koła tylne. Pojemność baterii ma wystarczyć do pokonania 40 km wyłącznie na silniku elektrycznym. Tryb elektryczny włącza się przyciskiem, przy czym mocniejsze naciśnięcie gazu natychmiast uruchomi jednostkę benzynową. Całkowita moc układu napędowego T8 to 400 KM. Moment obrotowy wynosi 640 Nm.
Nowe Volvo XC90 zadebiutuje w październiku na salonie w Paryżu. Pierwsze samochody trafią do salonów pod koniec roku.