Nowa seria 6
Mazda wprowadza właśnie na rynek gruntownie odmłodzony model atenza, znany w Europie jako mazda6.
Chociaż na pierwszy rzut oka samochód różni się od swojego poprzednika jedynie kilkoma szczegółami Japończycy liczą na spory sukces. Samochód od razu dostępny będzie w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, sport (hatchback, nam przypomina on raczej liftbacka) oraz sport wagon - czyli kombi.
Jedną z ważniejszych nowości jest benzynowy silnik o pojemności 2,5 litra stanowiący rozwinięcie poprzedniej jednostki 2,3 l. Wprawdzie motor rozwija zaledwie 170 KM, co przy tej pojemności nie jest niczym szczególnym, ale trzeba pamiętać, że konstrukcja ta ma zaledwie cztery cylindry. Jednostka ma też lepszy przebieg momentu obrotowego i zużywa ok 7% paliwa mniej, od poprzednika.
Napęd przekazywany będzie za pośrednictwem automatycznych skrzyń biegów o pięciu, lub sześciu przełożeniach wyposażonych w system AAS, który by wybrać optymalny bieg monitoruje nie tylko położenie przepustnicy czy hamulca, ale również kąty skrętu kierownicy i wiele innych danych. Dostępne będą również modele z elektronicznie regulowanym napędem na cztery koła.